VAMK

Vaihda kieltä: English

Etusivu > Opintohaku > Business-to-Business -markkinointi ja verkostot (TLS1413)

Business-to-Business -markkinointi ja verkostot

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: TLS1413
Tyyppi: Pakollinen
OPS: LT 2017 / 2018 / 2019 / 2020 / 2021 / 2022 / 2023 / 2024
Taso: Tradenomi (AMK)
Opiskeluvuosi: 2 (2018-2019 / 2019-2020 / 2020-2021 / 2021-2022 / 2022-2023 / 2023-2024 / 2024-2025 / 2025-2026)
Laajuus: 5 op
Vastuuopettaja: Skjäl, Heidi
Opetuskieli: Suomi

Toteutukset

Tot.Ryhmä(t)OpiskeluaikaOpettaja(t)KieliIlmoittautuminen
1T-LT-2M31.8.2018 – 21.12.2018Kim Skåtar, Timo MalinSuomi20.8.2018 – 17.9.2018
2T-LT-2M2.9.2019 – 22.12.2019Heidi SkjälSuomi19.8.2019 – 9.9.2019
3001LT2019-2M24.8.2020 – 20.12.2020Heidi SkjälSuomi17.8.2020 – 11.9.2020
3002LT2020-2M23.8.2021 – 19.12.2021Heidi SkjälSuomi1.8.2021 – 6.9.2021
3003LT2021-2M22.8.2022 – 18.12.2022Heidi SkjälSuomi1.8.2022 – 6.9.2022
3004LT2022-2M21.8.2023 – 24.12.2023Heidi SkjälSuomi1.8.2023 – 6.9.2023
3005LT2023-2M19.8.2024 – 22.12.2024Heidi SkjälSuomi30.7.2024 – 3.9.2024

Alla oleva kuvaus koskee lukuvuotta: 2024-2025

Osaamistavoitteet

Opiskelija ymmärtää business-to-business markkinoinnin erityispiirteet ja tarpeen vaihtaa fokusta tuotteiden valmistuksesta ja jakelusta pitkäaikaisen arvon ja asiakassuhteiden luomiseen sekä myyntiin. Opiskelija saa valmiudet ymmärtää B2B myynnin dynamiikkaa.

Opiskelijan työmäärä

Opiskelijan työmäärä: 135 h. Ohjattua lähiopetusta: 40 h. Itsenäistä opiskelua: 95 h.
Oman oppimisen arviointi 1 h sisältyy lähiopetukseen.

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

Markkinoinnin perusteet, Sales Management.

Sisältö

B2B markkinoinnin erityispiirteet ja asiakassegmentointi. B2B markkinoiden viestintäkeinot. Case-esimerkki.

Aluevaikuttavuus

Kurssin sisällössä otetaan huomioon alueen energia-alan yritysten sekä kansainvälisen kaupan erityispiirteet.

Kansainvälisyys

Kurssin sisällössä otetaan huomioon alueen energia-alan yritysten sekä kansainvälisen kaupan erityispiirteet.

Opiskelumateriaali

Kenner, K. & Leino S. 2020. Myyntikirja. Menesty uuden ajan B2B myynnissä. Alma Talent

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Luennot, harjoitus- ja projektityöt, ryhmätyöskentely.

Arviointikriteerit

5: kerätä tietoa systemaattisesti oman alan tieteellisistä julkaisuista
- luokitella ja vertailla eri tiedonlähteitä ja jäsentää hankkimaansa tietoa
- muokata tietoa käyttökelpoiseksi
- arvioida tiedon oikeellisuutta ja luotettavuutta
- ymmärtää alan kehittämistarpeita ja esittää kehittämistoimenpiteitä
- analysoida ja arvioida käytännön toiminnassa ilmeneviä ammatillisia ongelmia
- perustella teoriaperustaisesti asiantuntijatehtävissä toimiessaan

3: muokata ja soveltaa kerättyä tietoa,
- arvioida tiedon oikeellisuutta
- kerätä tietoa oman alan tieteellisistä julkaisuista
- perustella asiantuntijatehtävissä toimiessaan tekemiään ratkaisuja
- käyttää itsenäisesti erilaisia ongelmanratkaisumenetelmiä
- tunnistaa alan kehittämistarpeita

1: kerätä ja käyttää tietoa eri lähteistä,
- ymmärtää tiedon oikeellisuuden ja luotettavuuden merkityksen ja menetelmät
- perustella asiantuntijatehtävissä toimiessaan tekemiään ratkaisuja
- käyttää ohjatusti ongelmanratkaisumenetelmiä
- löytää alan kehittämistarpeita

Arviointimenetelmät

Numeerinen arviointi (0-5).


Takaisin