VAMK

Vaihda kieltä: English

Etusivu > Opintohaku > Suhdemarkkinointi (TLS1102)

Suhdemarkkinointi

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: TLS1102
Tyyppi: Pakollinen valinnainen (vaihtoehtoinen) / Perusopinnot
OPS: LT 2014 / 2015 / 2016 / 2017 / 2018 / 2019 / 2020
T-LT 2005 / 2005V / 2006 / 2006V / 2007 / 2008 / 2009 / 2009V / 2010 / 2011 / 2011V / 2012 / 2013 / 2013V
Taso: Tradenomi (AMK)
Opiskeluvuosi: 2 (2006-2007 / 2007-2008 / 2008-2009 / 2009-2010 / 2010-2011 / 2011-2012 / 2012-2013 / 2013-2014 / 2014-2015 / 2015-2016 / 2016-2017 / 2017-2018 / 2018-2019 / 2019-2020 / 2020-2021 / 2021-2022)
Laajuus: 3 op
Vastuuopettaja: Malin, Timo
Opetuskieli: Suomi

Toteutukset

Tot.Ryhmä(t)OpiskeluaikaOpettaja(t)KieliIlmoittautuminen
1 8.1.2007 – 4.5.2007Kim SkåtarSuomi11.12.2006 – 14.1.2007
2 29.10.2007 – 21.12.2007Päivi BjörkmanSuomi8.10.2007 – 2.11.2007
3 7.1.2008 – 2.5.2008Kim SkåtarSuomi10.12.2007 – 11.1.2008
4 25.8.2008 – 20.12.2008Kim SkåtarSuomi15.8.2008 – 31.8.2008
5 4.1.2010 – 1.5.2010Kim SkåtarSuomi7.12.2009 – 10.1.2010
6 3.1.2011 – 29.4.2011Åsa Lillhannus, Kim SkåtarSuomi7.12.2010 – 9.1.2011
7 9.1.2012 – 27.4.2012Kim SkåtarSuomi7.12.2011 – 15.1.2012
8 9.1.2012 – 2.3.2012Kim SkåtarSuomi7.12.2011 – 15.1.2012
9 7.1.2013 – 26.4.2013Kim SkåtarSuomi7.12.2012 – 7.1.2013
10 7.1.2013 – 1.3.2013Kim SkåtarSuomi7.12.2012 – 7.1.2013
11 7.1.2014 – 30.5.2014Kim SkåtarSuomi9.12.2013 – 10.1.2014
12 5.1.2015 – 30.4.2015Kim SkåtarSuomi8.12.2014 – 12.1.2015
13 1.1.2016 – 30.4.2016Kim SkåtarSuomi7.12.2015 – 10.1.2016
14 4.1.2016 – 29.4.2016Kim SkåtarSuomi7.12.2015 – 10.1.2016
15T-LT-2M9.1.2017 – 29.4.2017Kim SkåtarSuomi12.12.2016 – 16.1.2017
16T-LT-2M8.1.2018 – 27.4.2018Kim Skåtar, Thomas SabelSuomi11.12.2017 – 15.1.2018
17T-IB-3-2, T-LT-2M7.1.2019 – 26.5.2019Thomas SabelSuomi10.12.2018 – 14.1.2019
3001LT2019-2M4.1.2021 – 2.5.2021Timo MalinSuomi17.8.2020 – 10.1.2021
3002LT2020-2M3.1.2022 – 1.5.2022Tanja-Maria DavidovSuomi1.12.2021 – 10.1.2022

Alla oleva kuvaus koskee lukuvuotta: 2021-2022

Osaamistavoitteet

Tavoitteena on, että opiskelija saa perinteisten markkinoinnin kilpailukeinojen lisäksi perustiedot siitä, kuinka käytännössä suhdemarkkinointi, verkostot ja vuorovaikutukset toimivat markkinoinnissa. Opiskelija osaa soveltaa tietoaan yritystoiminnassa.

Opiskelijan työmäärä

Opiskelijan työmäärä: 80 h. Ohjattua lähiopetusta: 27 h. Itsenäistä opiskelua: 53 h.
Oman oppimisen arviointi 1 h sisältyy lähiopetukseen.

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

Markkinoinnin perusteet. Palvelujen markkinointi, Sales Management.

Sisältö

Suhdemarkkinoinnin käsitteet, erilaiset markkinatasolla olevat suhteet, asiakkaan ja yrityksen väliset suhteet sekä suhteiden vaikutus markkinointiin.

Aluevaikuttavuus

Kurssin sisällössä otetaan huomioon alueen energia-alan yritysten sekä kansainvälisen kaupan erityispiirteet.

Kansainvälisyys

Kurssin sisällössä otetaan huomioon alueen energia-alan yritysten sekä kansainvälisen kaupan erityispiirteet.

Opiskelumateriaali

- Peppers & Rogers (2017): Managing Customer Relationships. Wiley.
- Muu luennoitsijan ilmoittama materiaali.

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Luennot, harjoitus- ja projektityöt.

Arviointikriteerit

Tentti:

5: käyttää ja soveltaa keskeisiä teorioita, käsitteitä ja menetelmiä sujuvasti erilaisissa tilanteissa
3: käyttää johdonmukaisesti teorioita, käsitteitä ja menetelmiä kirjallisessa ja suullisessa viestinnässä
1: käyttää keskeisiä teorioita, käsitteitä ja menetelmiä erilaisissa tilanteissa


Tehtävät:
5: kerätä tietoa systemaattisesti oman alan tieteellisistä julkaisuista
- luokitella ja vertailla eri tiedonlähteitä ja jäsentää hankkimaansa tietoa
- muokata tietoa käyttökelpoiseksi
- arvioida tiedon oikeellisuutta ja luotettavuutta
- ymmärtää alan kehittämistarpeita ja esittää kehittämistoimenpiteitä
- analysoida ja arvioida käytännön toiminnassa ilmeneviä ammatillisia ongelmia
- perustella teoriaperustaisesti asiantuntijatehtävissä toimiessaan

3: muokata ja soveltaa kerättyä tietoa,
- arvioida tiedon oikeellisuutta,
- kerätä tietoa oman alan tieteellisistä julkaisuista
- perustella asiantuntijatehtävissä toimiessaan tekemiään ratkaisuja
- käyttää itsenäisesti erilaisia ongelmanratkaisumenetelmiä
- tunnistaa alan kehittämistarpeita

1: kerätä ja käyttää tietoa eri lähteistä,
- ymmärtää tiedon oikeellisuuden ja luotettavuuden merkityksen ja menetelmät
- perustella asiantuntijatehtävissä toimiessaan tekemiään ratkaisuja
- käyttää ohjatusti ongelmanratkaisumenetelmiä
- löytää alan kehittämistarpeita

Arviointimenetelmät

Numeerinen arviointi (0-5).
Projektityö 30% Posteritentti 10% Oppimiskeskustelun vetovastuu 20% Lukualueen yhteenvedot 7 kpl (3p/kpl) 20% yrittäjämäinen työskentelytapa 20%


Takaisin