VAMK

Vaihda kieltä: English

Etusivu > Opintohaku > Sosiaalialan englanti (SSAP0503)

Sosiaalialan englanti

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: SSAP0503
Tyyppi: Pakollinen / Perusopinnot
OPS: S-SA 2010 / 2010V / 2011 / 2012 / 2012V / 2013
SA 2014 / 2014V / 2015 / 2016 / 2016V / 2017 / 2018 / 2018V / 2019 / 2020 / 2020V
Taso: Sosionomi (AMK)
Opiskeluvuosi: 2 (2011-2012 / 2012 / 2012-2013 / 2013-2014 / 2014 / 2014-2015 / 2015-2016 / 2016 / 2016-2017 / 2017-2018 / 2018 / 2018-2019 / 2019-2020 / 2020 / 2020-2021 / 2021-2022 / 2022)
Laajuus: 3 op
Vastuuopettaja: Wähä, Anne
Opetuskieli: Suomi

Toteutukset

Tot.Ryhmä(t)OpiskeluaikaOpettaja(t)KieliIlmoittautuminen
1S-SA-2A5.3.2012 – 25.5.2012Terhi HarjuSuomi13.2.2012 – 11.3.2012
2S-SA-2B5.3.2012 – 25.5.2012Terhi HarjuSuomi13.2.2012 – 11.3.2012
3S-SA-2VK27.8.2012 – 21.12.2012Anne WähäSuomi13.8.2012 – 7.9.2012
4S-SA-1VK7.1.2013 – 1.3.2013Terhi HarjuSuomi7.12.2012 – 28.1.2013
5S-SA-2A4.3.2013 – 7.6.2013Ulla PilttiSuomi11.2.2013 – 4.3.2013
6S-SA-2B4.3.2013 – 7.6.2013Ulla PilttiSuomi11.2.2013 – 4.3.2013
7S-SA-2A7.1.2014 – 30.5.2014Anne WähäSuomi9.12.2013 – 14.3.2014
8S-SA-2B7.1.2014 – 30.5.2014Anne WähäSuomi9.12.2013 – 14.3.2014
9S-SA-2A1.9.2014 – 19.12.2014Camilla HaraldSuomi15.8.2014 – 14.9.2014
10S-SA-2B1.9.2014 – 19.12.2014Päivi AuranenSuomi15.8.2014 – 14.9.2014
11S-SA-2A1.9.2015 – 19.12.2015Camilla HaraldSuomi21.8.2015 – 13.9.2015
12S-SA-2B1.9.2015 – 19.12.2015Camilla HaraldSuomi21.8.2015 – 13.9.2015
13S-SA-2VK29.8.2016 – 16.12.2016Anne WähäSuomi22.8.2016 – 19.9.2016
14S-SA-2A27.2.2017 – 28.4.2017Anne WähäSuomi12.12.2016 – 16.1.2017
15S-SA-2B6.3.2017 – 28.4.2017Camilla HaraldSuomi12.12.2016 – 16.1.2017
16S-SA-2A8.1.2018 – 1.6.2018Camilla HaraldSuomi11.12.2017 – 15.1.2018
17S-SA-2B8.1.2018 – 1.6.2018Camilla HaraldSuomi11.12.2017 – 15.1.2018
18S-SA-2VK31.8.2018 – 15.2.2019Anne WähäSuomi20.8.2018 – 17.9.2018
19S-SA-2A7.1.2019 – 2.6.2019Anne WähäSuomi10.12.2018 – 14.1.2019
20S-SA-2B7.1.2019 – 2.6.2019Camilla HaraldSuomi10.12.2018 – 14.1.2019
21S-SA-2A6.1.2020 – 24.5.2020Camilla HaraldSuomi16.12.2019 – 14.1.2020
22S-SA-2B6.1.2020 – 24.5.2020Anne WähäSuomi16.12.2019 – 14.1.2020
3001SA2019-2A4.1.2021 – 20.6.2021Anne WähäSuomi17.8.2020 – 10.1.2021
3002SA2019-2B4.1.2021 – 20.6.2021Anne WähäSuomi17.8.2020 – 10.1.2021
3003SA2018V-23K24.8.2020 – 20.12.2020Anne WähäSuomi17.8.2020 – 11.9.2020
3004SA2020-2A1.1.2022 – 31.7.2022Sanna-Liisa KiikkalaSuomi1.12.2021 – 10.1.2022
3005SA2020-2B1.1.2022 – 31.7.2022Anne WähäSuomi1.12.2021 – 10.1.2022
3006SA2020-2C1.1.2022 – 31.7.2022Anne WähäSuomi1.12.2021 – 10.1.2022
3007SA2020V-23K2.1.2023 – 31.7.2023Anne WähäSuomi1.12.2022 – 10.1.2023

Alla oleva kuvaus koskee lukuvuotta: 2022-2023

Osaamistavoitteet

Tavoitteena on ammatillisen kielitaidon kehittäminen. Opiskelija perehtyy oman ammattialansa kirjalliseen ja suulliseen viestintään. Opiskelija selviää oman alansa perusasiakastilanteista ja tiedostaa alan viestinnän erityispiirteet. Hän kykenee keskustelemaan ammatillisista aiheista ja hankkimaan syventävää tietoa valitsemastaan ammatillisesta osa-alueesta . Hän pystyy käyttämään englantia hankkiessaan tietoa opiskelujensa aikana sekä työelämässä. Opiskelijalla on myönteinen asennoituminen kielten oppimiseen.

Opiskelijan työmäärä

Yhteensä: 81h
- työjärjestyksessä: 20h
- virtuaali: 40h
- itsenäinen opiskelu: 21h
Oman oppimisen arviointi 1 h sisältyy lähiopetukseen.

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

Valmentava englanti ja/ tai toisen asteen englannin opinnot

Sisältö

Oman ammattialan tekstit, työelämän viestintätilanteet, suulliset ja kirjalliset harjoitukset, kirjoittamisharjoitukset, oppisisältö integroitu omaan ammattialaan.

Aluevaikuttavuus

Opiskelija kehittää osaamistaan toimia alueen yritysten palveluksessa

Kansainvälisyys

Opiskelija kehittää osaamistaan toimia monikulttuurisessa työyhteisössä ja erilaisten asiakkaiden kanssa.

Opiskelumateriaali

Opettajan toimittama materiaali
Oman alan tieteelliset artikkelit

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Kommunikatiivinen kieltenoppiminen, pari- ja ryhmätyöt, aktiivinen osallistuminen, kirjoittamalla ja puhumalla oppiminen, itsenäinen opiskelu.

Arviointikriteerit

Taitotaso 5
Opiskelija osaa viestiä sujuvasti englanniksi suullisesti ja kirjallisesti. Hänellä on laaja sanavarasto ja hän ymmärtää alansa tekstejä ilman ongelmia. Opiskelija haluaa koko ajan kehittää kielitaitoaan.

Taitotaso 3
Opiskelija osaa ja pystyy osallistumaan työelämän kommunikaatiotilanteeseen tehden vain satunnaisia virheitä. Opiskelija osaa alansa keskeisen sanaston ja ymmärtää alansa tekstejä.

Taitotaso 1
Opiskelija osaa ja pystyy seuraamaan ja olemaan mukana työelämän kommunikaatiotilanteessa. Hän osaa alansa perussanastoa ja ymmärtää alansa tekstin pääsisällön.

Arviointimenetelmät

Numeerinen arviointi, aktiivinen osallistuminen, kirjallinen ja suullinen tentti, keskustelun alustus artikkelin pohjalta sekä suullinen esitys, vertaisarviointi.
Oman oppimisen arviointi sisältyy lähiopetukseen


Takaisin