VAMK

Vaihda kieltä: English

Etusivu > Opintohaku > Hoitotyön tutkimus ja kehittäminen II (SSHP2002) > 2019-2020

Hoitotyön tutkimus ja kehittäminen II

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: SSHP2002
Tyyppi: Pakollinen / Perusopinnot
OPS: SH 2017V / 2018
Taso: Sairaanhoitaja (AMK)
Opiskeluvuosi: 2 (2019 / 2019-2020)
Laajuus: 2 op
Vastuuopettaja: Melender, Hanna-Leena
Opetuskieli: Suomi

Toteutukset lukuvuonna 2019-2020

Tot.Ryhmä(t)OpiskeluaikaOpettaja(t)KieliLähiop.Ilmoittautuminen
29S-SH-2A6.1.2020 – 24.5.2020Anne PuskaSuomi22 h16.12.2019 – 14.1.2020
30S-SH-2B6.1.2020 – 31.5.2020Anne PuskaSuomi22 h16.12.2019 – 14.1.2020
31S-SH-2CK2.9.2019 – 22.12.2019Hanna-Leena Melender, Marianne WaltermannSuomi 19.8.2019 – 9.9.2019
32S-SH-2VK2.9.2019 – 22.12.2019Anne PuskaSuomi 19.8.2019 – 9.9.2019
 S-SH-3VKP1 – P2 (2019-2020) Suomi20 h 
 S-SH-2CK, S-SH-3CKP1 – P2 (2019-2020)Hanna-Leena Melender, Eija KalliokoskiSuomi22 h 

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa soveltaa tavallisimpia aineiston analyysimenetelmiä. Opiskelija osaa parantaa ja arvioida tutkimuksen/kehittämistyön luotettavuutta. Opiskelija osaa raportoida tutkimus/kehittämistyön tulokset suullisesti ja kirjallisesti.

Opiskelijan työmäärä

Työmäärä yhteensä: 53 h
- mistä ohjattua opiskelua: 25 h
- mistä itsenäistä opiskelua: 28 h
Oman oppimisen arviointi 1 h sisältyy lähiopetukseen.

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

Edeltävät opinnot: Hoitotyön tutkimus ja kehittäminen I.

Sisältö

Aineiston analyysimenetelmät.Tutkimuksen/kehittämistyön luotettavuuden parantaminen ja arviointi. Tutkimusraportin tai kehittämistyön raportin kirjoittaminen. Tutkimustulosten tai kehittämistyön tulosten suullinen esittäminen erilaisissa tilaisuuksissa sekä kirjallinen julkaiseminen erilaisilla julkaisufoorumeilla.

Opiskelumateriaali

Kankkunen, P. & Vehviläinen-Julkunen, K. 2015. Tutkimus hoitotieteessä. 3. uud. p. Helsinki: WSOYpro.
Muu ilmoitettava materiaali.

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Luennot 23 h, tentti 2 h.

Arviointikriteerit

Taso 5: opiskelija osaa
- kuvata laadullisen ja määrällisen aineiston analyysin keskeiset menetelmät ja soveltaa niitä
- kuvata tutkimuksen/kehittämistyön luotettavuuden parantamisen ja arvioinnin menetelmät ja soveltaa niitä
- osaa raportoida tutkimus/kehittämistyön tulokset viestivästi, kriittisesti ja analyyttisesti sekä laatia tutkimusraportista/kehittämistyön raportista ja sen suullisesta esittelystä toimivat, ehyet kokonaisuudet

Taso 3: opiskelija osaa
- kuvata laadullisen ja määrällisen aineiston analyysin menetelmiä
- kuvata tutkimuksen/kehittämistyön luotettavuuden parantamisen ja arvioinnin menetelmiä
- raportoida tutkimus/kehittämistyön tulokset viestivästi, osittain kriittisesti ja analyyttisesti, sekä laatia tutkimusraportista/kehittämistyön raportista ja sen suullisesta esittelystä toimivat

Taso 1: opiskelija osaa
- nimetä laadullisen ja määrällisen aineiston analyysin menetelmiä
- nimetä tutkimuksen/kehittämistyön luotettavuuden parantamisen ja arvioinnin menetelmiä
- raportoida tutkimus/kehittämistyön tuloksia sekä laatia tutkimusraportin/kehittämistyön raportin ja esitellä sitä suullisesti

Arviointimenetelmät

Tentti 100%. Numeerinen arviointi 0-5.


Takaisin