VAMK

Vaihda kieltä: English

Etusivu > Opintohaku > Ammatillinen kasvu I (SAPA0102)

Ammatillinen kasvu I

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: SAPA0102
Tyyppi: Pakollinen / Perusopinnot
OPS: SA 2016V / 2017 / 2018 / 2018V / 2019 / 2020 / 2020V
Taso: Sosionomi (AMK)
Opiskeluvuosi: 1 (2017 / 2017-2018 / 2018-2019 / 2019 / 2019-2020 / 2020-2021 / 2021)
Laajuus: 2 op
Vastuuopettaja: Blom, Heidi
Opetuskieli: Suomi

Toteutukset

Tot.Ryhmä(t)OpiskeluaikaOpettaja(t)KieliIlmoittautuminen
1S-SA-1VK9.1.2017 – 28.4.2017Eija Kalliokoski, Heidi Blom, Riku NiemistöSuomi12.12.2016 – 16.1.2017
2S-SA-1A1.9.2017 – 22.12.2017Merja Kaminen, Sinikka PalosaariSuomi21.8.2017 – 16.9.2017
3S-SA-1B1.9.2017 – 22.12.2017Merja Kaminen, Sinikka PalosaariSuomi21.8.2017 – 18.9.2017
4S-SA-1A31.8.2018 – 21.12.2018Aira BraggeSuomi20.8.2018 – 17.9.2018
5S-SA-1B31.8.2018 – 21.12.2018Heidi BlomSuomi20.8.2018 – 17.9.2018
6S-SA-1VK7.1.2019 – 31.7.2020Aira BraggeSuomi10.12.2018 – 14.1.2019
7S-SA-1A6.1.2020 – 24.5.2020Heidi BlomSuomi16.12.2019 – 14.1.2020
8S-SA-1B2.9.2019 – 22.12.2019Aira Bragge, Kati LångsjöSuomi19.8.2019 – 9.9.2019
3001SA2020-1A1.8.2020 – 20.6.2021Heidi BlomSuomi17.8.2020 – 10.1.2021
3002SA2020-1B24.8.2020 – 20.6.2021Heli HuhtaSuomi17.8.2020 – 11.9.2020
3003SA2020-1C24.8.2020 – 20.6.2021Tiina JärveläSuomi17.8.2020 – 10.1.2021
3004SA2020V-12K1.8.2021 – 31.12.2021Ahti NymanSuomi1.8.2021 – 6.9.2021

Alla oleva kuvaus koskee lukuvuotta: 2021-2022

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa

* käynnistää oman ammatillisen portfoliotyöskentelynsä.

* hyödyntää portfoliota ammatillisen kasvun välineenä ja ymmärtää pitkäjänteisen ammatillisen kasvuprosessin hyödyn.

Portfoliotyöskentelyn painopisteenä yksilön näkökulma.

Sisältö

* Yleisten ja ammatillisten kompetenssien perusteet
* Portfoliotyöskentelyn ohjeistus ja sisältö
* Oman oppimisen reflektointi
* Menetelmäpakin sisällön keräämisen aloitus

Aluevaikuttavuus

Opiskelija selvittää työelämän osaamistarpeita ja ryhtyy rakentamaan omaa osaamistaan tavoitteellisesti.

Kansainvälisyys

Opiskelija kehittää osaamistaan toimiakseen myös kansainvälisillä työkentillä.

Opiskelumateriaali

Helminen, Jari (toim) 2016. Sosiaaliohjaus -lähtökohtia ja käytäntöjä. Edita. Helsinki.
Raatikainen, Eija, Rahikka Anne, Saarnio Tuula ja Vepsä Päivi (2019). Ammattina sosionomi. Sanoma Pro Oy, Helsinki.

Arviointikriteerit

Hyväksytty / hylätty

Opiskelija osaa

* valita itselleen sopivan portfolio –työskentelytavan
* perustella ja hyödyntää keräämäänsä menetelmätyökalupakkia
* käynnistää saamiensa arviointien pohjalta omaa ammatillista kasvuaan ammattieettisten ja vastuullisten periaatteiden mukaisesti


Takaisin