VAMK

Vaihda kieltä: English

Etusivu > Arkistoidut koulutukset > Hotell- och restaurangbranschen (R-RB) > 2005 > Vuosi 1 > Grunderna i marknadsföring (RRA0501)

Grunderna i marknadsföring

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: RRA0501
Tyyppi: Pakollinen / Ammattiopinnot
OPS: R-RB 2005
Taso: Restonomi (AMK)
Opiskeluvuosi: 1 (2005-2006)
Laajuus: 5 op
Vastuuopettaja: Martin, Elina
Opetuskieli: Ruotsi

Toteutukset lukuvuonna 2005-2006

Tot.OpiskeluaikaOpettaja(t)KieliIlmoittautuminen
124.10.2005 – 28.4.2006Åsa LillhannusRuotsi3.10.2005 – 24.10.2005

Osaamistavoitteet

Den studerande förstår innehållet i begreppen marknadsföring och kvalitet. Den studerande bekantar sig med marknadsföringens olika delområden samt med olika kvalitetssystem och standarder. Dessutom känner den studerande till innehållet i en marknadsföringsplan samt förstår sambandet mellan kvalitetsstyrning och företagsekonomi.

Sisältö

Marknadsföringens delområden, marknadsföringsplan, kvalitetssystem.

Opiskelumateriaali

- Bergström, S. - Leppänen, A. 1997. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Kap. 1-4. Helsinki. Oy Edita Ab.
- Echeverri, P. & Edvardsson, B. 2002. Marknadsföring i tjänsteekonomin, kap 2.5. Lund Studentlitteratur.
- Annat av läraren anvisat material.

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Föreläsningar, handledda övningar och grupparbeten.

Arviointimenetelmät

Tentamen samt övningsarbeten. Numerisk bedömning (0-5).


Takaisin