Tekniikan englanti 2
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | IKTP0206 |
Tyyppi: | Pakollinen / Perusopinnot |
OPS: | YT 2019 |
Taso: | Insinööri (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 3 (2021-2022) |
Lukukausi: | Syksy |
Laajuus: | 2 op |
Vastuuopettaja: | Kiikkala, Sanna-Liisa |
Opetuskieli: | Englanti |
Toteutukset lukuvuonna 2021-2022
Tot. | Ryhmä(t) | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|---|
3004 | KT2019-3A, KT2019-3C | 1.9.2021 – 25.10.2021 | Sanna-Liisa Kiikkala | Englanti | 1.8.2021 – 6.9.2021 |
3005 | ET2019-3A, ET2019-3B | 1.1.2022 – 7.3.2022 | Sanna-Liisa Kiikkala | Englanti | 1.12.2021 – 10.1.2022 |
3006 | YT2019-3A | 7.3.2022 – 1.5.2022 | Sanna-Liisa Kiikkala | Englanti | 1.12.2021 – 10.1.2022 |
Suoritus rästissä? Katso toteutukset lukuvuonna 2022-2023.
Osaamistavoitteet
Opiskelijan uskallus puhua yleisesti ja erilaisissa ammatillisissa tilanteissa lisääntyvät. Opiskelija osaa käyttää englantia asiantuntijatehtävissä, työelämän tilanteissa ja yleisissä sosiaalisissa tilanteissa. Opiskelija osaa pitää sisällöllisesti ja vuorovaikutuksellisesti tehokkaan esitelmän. Opiskelija pystyy osallistumaan keskusteluihin, kokouksiin ja neuvotteluihin englanniksi. Opiskelijan luetun ymmärtämisen ja kirjoittamisen taidot kehittyvät.
Opiskelijan työmäärä
Kokonaistyömäärä 54 tuntia, josta lähiopetusta xx h ja itseopiskelua xx h.
Oman oppimisen arviointi 1h sisältyy lähiopetukseen.
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Lukion tai ammattikoulun oppimäärä, Tekniikan englanti I tai vastaavat tiedot.
Sisältö
Erilaiset työelämän caset, simulaatiot ja keskusteluharjoitukset, kokouksen ja neuvottelut, esitelmä ja oman alan tekstit.
Opiskelumateriaali
Opettajan laatima materiaali.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Keskustelu- ja kirjoitusharjoitukset, tekstiharjoitukset.
Arviointikriteerit
Arvosana 5: Opiskelija ymmärtää vaivatta alan tekstit ja tunnistaa piilomerkitykset, omaa laajan oman alan sanaston, ilmaisee ajatuksiaan spontaanisti ja täsmällisesti, erottaa merkitysvivahteet mutkikkaissakin tilanteissa ja pystyy tuottamaan sisällöllisesti yhtenäisen, yksityiskohtaisen ja tehokkaan esitelmän.
Arvosana 3: Opiskelija tuntee alan keskeisen sanaston ja ymmärtää pääajatukset oman erityisalansateksteistä. Hän pystyy osallistumaan alaan liittyvään keskusteluun spontaanisti ja pitämään selkeän ja yksityiskohtaisen esitelmän.
Arvosana 1: Opiskelija tuntee alan perussanaston, ymmärtää pääkohdat alan teksteistä, pysyy mukana työhön ja alaan liittyvissä keskusteluissa ja pystyy pitämään esitelmän.
Arviointimenetelmät
Suullinen näyttö, tentti, säännöllinen ja aktiivinen osallistuminen, arviointiasteikko 1-5/hylätty.