VAMK

Vaihda kieltä: English

Etusivu > Opintohaku > 3D-tuotanto (TTSS3003)

3D-tuotanto

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: TTSS3003
Tyyppi: Pakollinen
OPS: TK 2017 / 2018 / 2019 / 2020 / 2021
Taso: Tradenomi (AMK)
Opiskeluvuosi: 3 (2019-2020 / 2020-2021 / 2021-2022 / 2022-2023 / 2023-2024)
Laajuus: 5 op
Vastuuopettaja: Rajala, Päivi
Opetuskieli: Suomi

Toteutukset

Tot.Ryhmä(t)OpiskeluaikaOpettaja(t)KieliIlmoittautuminen
1T-TK-3-1, T-TK-3-26.1.2020 – 24.5.2020Päivi Rajala16.12.2019 – 14.1.2020
3001TK2018-3A, TK2018-3B4.1.2021 – 2.5.2021Päivi RajalaSuomi17.8.2020 – 10.1.2021
3002TK2019-3A, TK2019-3B3.1.2022 – 1.5.2022Päivi RajalaSuomi1.12.2021 – 10.1.2022
3003TK2020-3A, TK2020-3B2.1.2023 – 30.4.2023Päivi RajalaSuomi1.12.2022 – 10.1.2023
3004TK2021-3A, TK2021-3B8.1.2024 – 28.4.2024Päivi RajalaSuomi1.12.2023 – 12.1.2024

Alla oleva kuvaus koskee lukuvuotta: 2023-2024

Osaamistavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää 3D-grafiikan periaatteet ja työtavat sekä osaa mallintaa 3D-grafiikkaa ja toteuttaa 3D-animaatioita. Opiskelija osaa hyödyntää 3d-mallinnusmenetelmiä, teksturointia, valaistusta, renderöintiä ja kameratoimintoja. Opiskelija osaa käyttää 3D-mallinnusohjelmaa projekteissa.

Opiskelijan työmäärä

Opiskelijan työmäärä 135 h

Sisältö

Opintojakso sisältää kolmiulotteisen mallintamisen periaatteita, mallinnuksen tekniikoita ja työskentelymenetelmiä. Opintojaksolla mallinnetaan perusprimitiivejä, 2D- ja 3D-malleja ja koostetaan 3D-animaatioita.

Aluevaikuttavuus

3D-mallinnusten tuotannossa huomioidaan alueen yritysten 3D-mallinnustarpeita.

Kansainvälisyys

Käytetään osittain englanninkielistä opiskelumateriaalia

Opiskelumateriaali

Murdock, K. L. 2020. Autodesk 3ds Max 2020 Complete Reference Guide
verkkomateriaalit ja manuaalit

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Verkkotuetut luennot, oppimistehtävät ja itsenäinen harjoitustyö.

Arviointikriteerit

5 = Opiskelija osaa käyttää 3D-animointiin ja -3D-grafiikkaan tarkoitettuja työkaluja erinomaisesti, ja hallitsee 3D-tuotannon periaatteet, menetelmät ja tekniikat erinomaisesti sekä osaa soveltaa tietojaan ja taitojaan projekteissa.
3 = Opiskelija osaa käyttää 3D-animointiin ja -3D-grafiikkaan tarkoitettuja työkaluja hyvin, ja hallitsee 3D-tuotannon periaatteet, menetelmät ja tekniikat hyvin sekä osaa soveltaa tietojaan ja taitojaan projekteissa.
1 = Opiskelija osaa käyttää 3D-animaatioon ja 3D-grafiikkaan tarkoitettuja työkaluja, ja tuntee 3D-tuotannon periaatteet, menetelmät ja tekniikat.

Arviointimenetelmät

tehtävät ja projektityö


Takaisin