VAMK

Vaihda kieltä: English

Etusivu > Ajankohtaiset koulutukset > Terveydenhoitajakoulutus (TH) > 2016 > Vuosi 2 > Hoitotyön tutkimus ja kehittäminen II (SSHP2002)

Hoitotyön tutkimus ja kehittäminen II

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: SSHP2002
Tyyppi: Pakollinen / Perusopinnot
OPS: TH 2016
Taso: Terveydenhoitaja (AMK)
Opiskeluvuosi: 2 (2017-2018)
Laajuus: 2 op
Vastuuopettaja: Melender, Hanna-Leena
Opetuskieli: Suomi

Toteutukset lukuvuonna 2017-2018

Tot.Ryhmä(t)OpiskeluaikaOpettaja(t)KieliIlmoittautuminen
18S-SH-2DK13.11.2017 – 22.12.2017Eija KalliokoskiSuomi 
19S-SH-2DK8.1.2018 – 1.6.2018Hanna-Leena MelenderSuomi11.12.2017 – 15.1.2018
20S-SH-2A, S-SH-2B8.1.2018 – 1.6.2018Eija Kalliokoski, Hanna-Leena MelenderSuomi11.12.2017 – 15.1.2018
21S-SH-3CK, S-SH-3DK5.1.2018 – 1.6.2018Eija Kalliokoski, Hanna-Leena MelenderSuomi11.12.2017 – 15.1.2018
22S-TH-2A8.1.2018 – 1.6.2018Eija Kalliokoski, Hanna-Leena MelenderSuomi11.12.2017 – 15.1.2018

Suoritus rästissä? Katso toteutukset lukuvuonna 2019-2020.

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa soveltaa tavallisimpia aineiston analyysimenetelmiä. Opiskelija osaa raportoida tutkimus/kehittämistyön tulokset suullisesti ja kirjallisesti.

Opiskelijan työmäärä

Työmäärä yhteensä: 53 h
- mistä ohjattua opiskelua: 26 h
- mistä itsenäistä opiskelua: 27 h
Oman oppimisen arviointi 1 h sisältyy lähiopetukseen.

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

Edeltävät opinnot: Hoitotyön tutkimus ja kehittäminen I, Hoitotyön viestintä

Sisältö

Aineiston analyysimenetelmät. Tutkimusraportin tai kehittämistyön raportin kirjoittaminen. Tutkimustulosten tai kehittämistyön tulosten suullinen esittäminen erilaisissa tilaisuuksissa sekä kirjallinen julkaiseminen erilaisilla julkaisufoorumeilla.

Opiskelumateriaali

Kankkunen, P. & Vehviläinen-Julkunen, K. 2013. Tutkimus hoitotieteessä. 3. uud. p. Helsinki: WSOYpro.
Muu ilmoitettava materiaali.

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Luennot 25 h (hoitotyön opettaja 12 t, viestinnän opettaja 13 t), tentti 1 h (hoitotyön opettajan osuus).

Arviointikriteerit

Taso 5: opiskelija osaa
- kuvata laadullisen ja määrällisen aineiston analyysin keskeiset menetelmät ja soveltaa niitä
- osaa raportoida tutkimus/kehittämistyön tulokset viestivästi, kriittisesti ja analyyttisesti sekä laatia tutkimusraportista/kehittämistyön raportista ja sen suullisesta esittelystä toimivat, ehyet kokonaisuudet

Taso 3: opiskelija osaa
- kuvata laadullisen ja määrällisen aineiston analyysin menetelmiä
- raportoida tutkimus/kehittämistyön tulokset viestivästi, osittain kriittisesti ja analyyttisesti, sekä laatia tutkimusraportista/kehittämistyön raportista ja sen suullisesta esittelystä toimivat

Taso 1: opiskelija osaa
- nimetä laadullisen ja määrällisen aineiston analyysin menetelmiä
- raportoida tutkimus/kehittämistyön tuloksia sekä laatia tutkimusraportin/kehittämistyön raportin ja esitellä sitä suullisesti

Arviointimenetelmät

Tentti 50% (hoitotyön opettaja), tehtävä 50 % (viestinnän opettaja). Numeerinen arviointi 0-5.


Takaisin