Hoitotyön tutkimus ja kehittäminen II
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | SSHP2002 |
Tyyppi: | Pakollinen / Perusopinnot |
OPS: | TH 2014 |
Taso: | Terveydenhoitaja (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 3 (2016-2017) |
Laajuus: | 2 op |
Vastuuopettaja: | Melender, Hanna-Leena |
Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset lukuvuonna 2016-2017
Tot. | Ryhmä(t) | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|---|
6 | S-SH-1VK, S-SH-2VK | 9.1.2017 – 28.4.2017 | Marjo-Riitta Himanen | Suomi | 22.8.2016 – 16.1.2017 |
7 | S-TH-3A, S-TH-3B | 29.8.2016 – 23.12.2016 | Marjo-Riitta Himanen | Suomi | 22.8.2016 – 19.9.2016 |
8 | S-SH-3A | 29.8.2016 – 16.12.2016 | Anne Puska | Suomi | 22.8.2016 – 19.9.2016 |
9 | S-SH-3B | 29.8.2016 – 16.12.2016 | Hanna-Leena Melender | Suomi | 22.8.2016 – 19.9.2016 |
10 | S-SH-3DK | 31.10.2016 – 4.3.2017 | Marjo-Riitta Himanen | Suomi | 30.10.2016 – 27.11.2016 |
11 | S-TH-2A | 6.3.2017 – 2.6.2017 | Eija Kalliokoski, Marjo-Riitta Himanen | Suomi | 12.12.2016 – 16.1.2017 |
12 | S-SH-2CK | 6.3.2017 – 2.6.2017 | Marjo-Riitta Himanen | Suomi | 12.12.2016 – 16.1.2017 |
13 | S-SH-2A | 9.1.2017 – 28.4.2017 | Eija Kalliokoski, Marjo-Riitta Himanen | Suomi | 12.12.2016 – 16.1.2017 |
14 | S-SH-2B | 9.1.2017 – 3.3.2017 | Eija Kalliokoski, Marjo-Riitta Himanen | Suomi | 12.12.2016 – 16.1.2017 |
15 | S-SH-2C | 6.3.2017 – 28.4.2017 | Eija Kalliokoski, Marjo-Riitta Himanen | Suomi | 12.12.2016 – 16.1.2017 |
16 | S-SH-3CK | 9.1.2017 – 3.3.2017 | Marjo-Riitta Himanen | Suomi | 12.12.2016 – 16.1.2017 |
Suoritus rästissä? Katso toteutukset lukuvuonna 2018-2019.
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa soveltaa tavallisimpia aineiston analyysimenetelmiä. Opiskelija osaa raportoida tutkimus/kehittämistyön tulokset suullisesti ja kirjallisesti.
Opiskelijan työmäärä
Työmäärä yhteensä: 53 h
- mistä ohjattua opiskelua: 26 h
- mistä itsenäistä opiskelua: 27 h
Oman oppimisen arviointi 1 h sisältyy lähiopetukseen.
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Edeltävät opinnot: Hoitotyön tutkimus ja kehittäminen I, Hoitotyön viestintä
Sisältö
Aineiston analyysimenetelmät. Tutkimusraportin tai kehittämistyön raportin kirjoittaminen. Tutkimustulosten tai kehittämistyön tulosten suullinen esittäminen erilaisissa tilaisuuksissa sekä kirjallinen julkaiseminen erilaisilla julkaisufoorumeilla.
Opiskelumateriaali
Kankkunen, P. & Vehviläinen-Julkunen, K. 2013. Tutkimus hoitotieteessä. 3. uud. p. Helsinki: WSOYpro.
Muu ilmoitettava materiaali.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Luennot 25 h (hoitotyön opettaja 12 t, viestinnän opettaja 13 t), tentti 1 h (hoitotyön opettajan osuus).
Arviointikriteerit
Taso 5: opiskelija osaa
- kuvata laadullisen ja määrällisen aineiston analyysin keskeiset menetelmät ja soveltaa niitä
- osaa raportoida tutkimus/kehittämistyön tulokset viestivästi, kriittisesti ja analyyttisesti sekä laatia tutkimusraportista/kehittämistyön raportista ja sen suullisesta esittelystä toimivat, ehyet kokonaisuudet
Taso 3: opiskelija osaa
- kuvata laadullisen ja määrällisen aineiston analyysin menetelmiä
- raportoida tutkimus/kehittämistyön tulokset viestivästi, osittain kriittisesti ja analyyttisesti, sekä laatia tutkimusraportista/kehittämistyön raportista ja sen suullisesta esittelystä toimivat
Taso 1: opiskelija osaa
- nimetä laadullisen ja määrällisen aineiston analyysin menetelmiä
- raportoida tutkimus/kehittämistyön tuloksia sekä laatia tutkimusraportin/kehittämistyön raportin ja esitellä sitä suullisesti
Arviointimenetelmät
Tentti 50% (hoitotyön opettaja), tehtävä 50 % (viestinnän opettaja). Numeerinen arviointi 0-5.