Suullinen ja kirjallinen vaikuttaminen
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | TTP0302 |
Tyyppi: | Pakollinen / Perusopinnot |
OPS: | T-TK 2010 |
Taso: | Tradenomi (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 2 (2011-2012) |
Laajuus: | 3 op |
Vastuuopettaja: | Liedes, Pia |
Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset lukuvuonna 2011-2012
Tot. | Ryhmä(t) | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|---|
10 | T-TK-3TH | 9.1.2012 – 27.4.2012 | Raija Lesonen | Suomi | 7.12.2011 – 15.1.2012 |
11 | T-TK-3DI | 9.1.2012 – 27.4.2012 | Raija Lesonen | Suomi | 7.12.2011 – 15.1.2012 |
12 | 5.3.2012 – 25.5.2012 | Marianne Waltermann | Suomi | 13.2.2012 – 11.3.2012 |
Osaamistavoitteet
Opiskelijalla on riittävät tiedot yritysten ja yhteisöjen tavoitteellisesta viestinnästä. Opiskelijalla on valmius ilmaista itseään kirjallisesti ja suullisesti työelämän vaihtuvissa tilanteissa. Hän osaa laatia vaikuttavan viestinnän asiakirjoja, toimia kokouksissa ja neuvotteluissa ja ilmaista itseään työelämän esiintymistilanteissa. Opiskelija osaa kiinnittää huomiota tuottamansa materiaalin laatuun. Opiskelija ymmärtää viestinnän merkityksen sekä yhteisön että oman työnsä kannalta ja haluaa jatkuvasti parantaa omia taitojaan. Opiskelija tuntee tieteellisen kirjoittamisen perusteet ja saa valmiuksia kirjalliseen raportointiin.
Opiskelijan työmäärä
Työmäärä yhteensä 81 h
- mistä lukujärjestyksessä 39 h
- itsenäistä työskentelyä 41 h.
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Tiedottava viestintä.
Sisältö
Perustelevat asiakirjat, ohjetekstit, oman ammattialan viestintä, raportointi. Suulliset esitykset, kokoukset ja neuvottelut, kokous- ja neuvotteluasiakirjat. Omien tuotosten laaduntarkkailu.
Opiskelumateriaali
Luennot, harjoitustehtävät ja luennoitsijan toimittama muu materiaali. Taustamateriaalina
Mattila, Heli ym. 2006. Viestinnän työkaluja AMK-opiskelijalle. WSOY (tai muu vastaava kirja).
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Luennot, ryhmä- ja parityöt, itsenäinen opiskelu ja yksilölliset harjoitustehtävät. Seminaarit..
Arviointikriteerit
1=Pystyy nimeämään argumentointikeinoja sekä toimimaan työelämän vuorovaikutustilanteissa.
3=Osaa analysoida ja käyttää argumentointikeinoja. Pystyy toimimaan tarkoituksenmukaisesti työelämän vuorovaikutustilanteissa.
5=Osaa analysoida ja käyttää argumentointikeinoja monipuolisesti. Pystyy toimimaan tarkoituksenmukaisesti ja taitavasti työelämän vuorovaikutustilanteissa. Pystyy arvioimaan omaa ja muiden viestintäosaamista.
Arviointimenetelmät
Osallistuminen luento-opetukseen, suoritetut harjoitustehtävät ja tentti.