VAMK

Vaihda kieltä: English

Etusivu > Arkistoidut koulutukset > Yrittäjyys ja liiketoimintaosaaminen (T-LY) > 2013 > Vuosi 1 > Kansainvälisen liiketoiminnan kehittäminen (TLYS0006)

Kansainvälisen liiketoiminnan kehittäminen

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: TLYS0006
Tyyppi: Pakollinen / Ammattiopinnot
OPS: T-LY 2013
Taso: Tradenomi (ylempi AMK)
Opiskeluvuosi: 1 (2013-2014)
Laajuus: 5 op
Vastuuopettaja: Lautamäki, Satu
Opetuskieli: Suomi

Toteutukset lukuvuonna 2013-2014

Tot.OpiskeluaikaOpettaja(t)KieliIlmoittautuminen
27.1.2014 – 30.5.2014Henrik Virtanen, Satu LautamäkiSuomi9.12.2013 – 9.3.2014

Osaamistavoitteet

Opiskelija ymmärtää miten kansainvälinen toimintaympäristö vaikuttaa yritykseen ja sen johtamiseen.
Opiskelija tunnistaa kansainvälisen liiketoiminnan johtamisen haasteet uusimpien teorioiden ja tutkimusten pohjalta. Opiskelija kehittää valmiuksiaan kansainvälisen liiketoiminnan kehittämiseen, tunnistaen ja analysoiden liiketoimintamahdollisuuksia.

Opiskelijan työmäärä

Työmäärä yhteensä: 135 h
-mistä työjärjestyksessä olevaa opiskelua: 24 h
-mistä itsenäistä opiskelua: 111 h
Oman oppimisen arviointi 1 h sisältyy lähiopetukseen.

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

Ei edeltäviä opintoja.

Sisältö

Kansainvälisen liiketoiminnan toimintaympäristö, sen analysointi ja tulkinta
Kansainvälistymisen motiivit, prosessi ja haasteet
Strateginen johtaminen kansainvälisessä toimintaympäristössä
Kulttuurierot, viestintä ja johtaminen
Kansainvälinen yhteistyö ja verkostoituminen

Aluevaikuttavuus

Opiskelijat analysoivat ja kehittävät omia yrityksiään ja organisaatioitaan, jotka ovat alueella toimivia ja sitä kautta tuetaan aluevaikuttavuutta

Kansainvälisyys

Kurssi käsittelee liiketoiminnan kehittämistä kansainvälisessä toimintaympäristössä, hyödyntäen ja analysoiden mm. kansainvälisiä yrityscaseja

Opiskelumateriaali

S. Tamer Cavusgil, Gary Knight ja John R. Riesenberger (2008). International business. Strategy, Management, and the New Realities. Pearson Prentice Hall. Upper Saddle River, New Jersey. Vahvaselkä, Irma (2009). Kansainvälinen liiketoiminta ja markkinointi. Edita, Helsinki.
Kristian Möller, Arto Rajala, Senja Svahn (2004). Tulevaisuutena liiketoimintaverkot: johtaminen ja arvonluonti. Teknologiateollisuus, Helsinki.
Muu opintojakson aikana ilmoitettava materiaali.

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Luennot, keskustelut, kirjallisuustehtävät ja/tai yrityscaset sekä omaan yritykseen/organisaatioon liittyvä kehittämistehtävä

Arviointikriteerit

1 Opiskelijalla on perusymmärrys kansainvälisen liiketoiminnan kehittämisestä.
3 Opiskelijalla on hyvä tietämys kansainvälisestä liiketoiminnasta ja osaa soveltaa tietoaan käytäntöön.
5 Opiskelija ymmärtää erinomaisesti kansainvälisen liiketoiminnan kehittämisen mahdollisuudet ja osaa soveltaa tietoaan käytäntöön erittäin hyvin.

Arviointimenetelmät

Osallistuminen 20%
Kirjallisuustehtävät ja/tai yrityscaset 20%
Kehittämistehtävä 60%


Takaisin