Vihreä markkinointi
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | TLS1402 |
Tyyppi: | Pakollinen / Ammattiopinnot |
OPS: | T-LT 2013V |
Taso: | Tradenomi (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 2 (2014-2015) |
Laajuus: | 3 op |
Vastuuopettaja: | Skåtar, Kim |
Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset lukuvuonna 2014-2015
Tot. | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|
2 | 22.8.2014 – 19.12.2014 | Åsa Lillhannus | Suomi | 15.8.2014 – 14.9.2014 |
3 | 5.1.2015 – 30.4.2015 | Åsa Lillhannus | Suomi | 8.12.2014 – 12.1.2015 |
Osaamistavoitteet
Tavoitteena on että opiskelija tunnistaa ja ymmärtää ympäristöperäisten kysymysten merkityksen yritykselle markkinoinnin näkökulmasta sekä paikallisella, että kansainvälisellä tasolla. Opiskelijan tulee myös tietää ja osata huomioida ekologisuuden yrityksen markkininnissa.
Opiskelijan työmäärä
Kokonaistyömäärä 81 h joista
- 40 h ohjattua työskentelyä,
- 41h itsenäistä työskentelyä
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Asiakassuuntainen markkinointi. Vastuullinen liiketoiminta.
Sisältö
Kestävään kehitykseen perustuva markkinointistrategia, eettinen markkinointi, vihreä viestintä, kuluttajan rooli.
Opiskelumateriaali
Ottman Jaqueline A. 2011. The new rules of Green Marketing. Sheffield. Greenleaf Publishing Limited Martin, Diane&Schouten, John. 2012. Sustainable Marketing. New Jersey. Prentice-Hall Olausson Victoria. 2009. Grön kommunikation. Malmö. Liber
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Luennot, harjoitukset ja projektit
Arviointikriteerit
1 opiskelija ymmärtää vihreän markkinoinnin perusteet.
3 opiskelija ymmärtää hyvin vihreän markkinoinnin perusteet ja osaa soveltaa asioita käytönnössä.
5 opiskelija ymmärtää erittäin hyvin vihreän markkinoinnin perusteet ja osaa soveltaa asioita käytönnössä.
Arviointimenetelmät
Kirjallinen tentti 50%, projekityöt 50%. Numerinen arviointi (0-5) work