VAMK

Vaihda kieltä: English

Etusivu > Arkistoidut koulutukset > Liiketalous (T-LT) > 2010V > Vuosi 3 > Visuaalisuus mediatuotteissa (TLS6304)

Visuaalisuus mediatuotteissa

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: TLS6304
Tyyppi: Pakollinen valinnainen (vaihtoehtoinen) / Ammattiopinnot
OPS: T-LT 2010V
Taso: Tradenomi (AMK)
Opiskeluvuosi: 3 (2012-2013)
Laajuus: 5 op
Vastuuopettaja: Backman, Maj-Lis
Opetuskieli: Suomi

Osaamistavoitteet

Opiskelija perehtyy visuaalisen viestinnän peruskäsitteisiin. Hän saa käsityksen media-alasta ja viestinnällisistä tuotteista. Opiskelija osaa hahmottaa kokonaisuuksia ja tekstiä kuvana.

Opiskelijan työmäärä

Työmäärä yhteensä: 135 h
- mistä työjärjestyksessä olevaa opiskelua: 60 h
- mistä itsenäistä opiskelua: 75 h

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

Tiedottava viestintä ja Suullinen ja kirjallinen vaikuttaminen.

Sisältö

Mediatuotteiden lajit, painotuotteen typografia, visuaalinen suunnittelu, värien viestit, kuvitus, talotyyli, mainostekstit.

Opiskelumateriaali

Nieminen T. 2004. Visuaalinen markkinointi. WSOY. Itkonen M. 2004. Typografian käsikirja. RPS-Yhtiöt. Vähämäki M. 2000. Mediatalous. Edita.

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Luennot, ryhmätyöt, yritysvierailut.

Arviointikriteerit

1 opiskelija ymmärtää visualisuuden mediatuotteissa perusteita
3 opiskelija ymmärtää hyvin visualisuuden mediatuotteissa perusteita ja osaa soveltaa niitä monelta osin
5 opiskelija ymmärtää erinomaisesti visualisuuden mediatuotteissa perusteita ja osaa soveltaa niitä käytännössä erittäin hyvin

Arviointimenetelmät

Harjoitukset ja tentti.


Takaisin