VAMK

Vaihda kieltä: English

Etusivu > Arkistoidut koulutukset > Liiketalous (T-LT) > 2010V > Vuosi 2 > Yhteisöviestintä (TLS6101)

Yhteisöviestintä

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: TLS6101
Tyyppi: Pakollinen valinnainen (vaihtoehtoinen) / Ammattiopinnot
OPS: T-LT 2010V
Taso: Tradenomi (AMK)
Opiskeluvuosi: 2 (2011-2012)
Laajuus: 6 op
Vastuuopettaja: Waltermann, Marianne
Opetuskieli: Suomi

Osaamistavoitteet

Opiskelija ymmärtää viestinnän tärkeyden yhteisön yhteisten tavoitteiden saavuttamisessa sekä tuntee markkinointiviestinnän keinot ja niiden erityispiirteet. Opiskelija saa käsityksen siitä, miten viestinnän strategioita luodaan ja yrityskuvaa rakennetaan. Opiskelija ymmärtää hallinnon viestinnän erityispiirteet ja kykenee tuottamaan luontevaa, virheetöntä ja helppolukuista asiatyyliä.

Opiskelijan työmäärä

Työmäärä 162 h.
- työjärjestyksessä 78 h.
- projketityöskentelyä 84 h.

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

Tiedottava viestintä. Suullinen ja kirjallinen vaikuttaminen.

Sisältö

Profilointi, yhteys- ja tiedotustoiminta sekä sisäinen viestintä ja hallintoviestintä. Henkilöstölehden tekemisen prosessi. Markkinointiviestinnän rooli yhteisön viestinnässä, medioiden mahdollisuudet sekä mainostekstin analysointi ja suunnittelu. Harjoitusten avulla kiinnitetään huomiota myös kieleen.

Opiskelumateriaali

Juholin, E. 2001. Communicare! Viestintä strategiasta käytäntöön. Inforviestintä. Hämeenlinna. Vuokko, P. 2003. Markkinointiviestintä. Merkitys, vaikutus ja keinot. WSOY. Porvoo.

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Luennot, harjoitukset ekskursiot, markkinointilaisuuden järjestäminen.

Arviointikriteerit

1=Tuntee yhteisö- ja markkinontiviestinnän tehtävät. Tuottaa työelämän perustekstilajeja. On mukana projektityöskentelyssä.
3=Tuntee yhteisö- markkinointiviestinnän tehtävät sekä strategiat. Tuottaa työelämän tekstilajeja ja tekee tyylivalintoja tilanteen ja kohderyhmän mukaan hyvällä kielellä. On aktiivisesti mukana projektityöskentelyssä.
5=Tuntee ja osaa soveltaa ja perustella yhteisöviestinnän tehtäviin liittyviä valintoja sekä laatii strategioita. Tuottaa laadukkaita työelämän tekstilajeja ja tekee tyylivalintoja tilanteen ja kohderyhmän mukaan erinomaisella kielellä. On aktiivisesti ja tuloksellisesti mukana projektityöskentelyssä.

Arviointimenetelmät

Projektiportfolio. Numeerinen 1 - 5.


Takaisin