VAMK

Vaihda kieltä: English

Etusivu > Arkistoidut koulutukset > Liiketalous (T-LT) > 2010 > Vuosi 1 > Marknadskommunikation och kundbetjäning (TLA0205)

Marknadskommunikation och kundbetjäning

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: TLA0205
Tyyppi: Pakollinen / Perusopinnot
OPS: T-LT 2010
Taso: Tradenomi (AMK)
Opiskeluvuosi: 1 (2010-2011)
Laajuus: 3 op
Vastuuopettaja: Skåtar, Kim
Opetuskieli: Ruotsi

Toteutukset lukuvuonna 2010-2011

Tot.Ryhmä(t)OpiskeluaikaOpettaja(t)KieliIlmoittautuminen
4 3.1.2011 – 29.4.2011Sören GranlundRuotsi7.12.2010 – 9.1.2011
5T-LT-1-1, T-LT-1-27.3.2011 – 29.4.2011Sören GranlundRuotsi14.2.2011 – 13.3.2011
6T-LT-1-3, T-LT-1-47.3.2011 – 29.4.2011Sören GranlundRuotsi14.2.2011 – 13.3.2011

Osaamistavoitteet

Studeranden förstår vikten av marknadskommunikation och kundbetjäning för företagets framgång.

Opiskelijan työmäärä

Totalt antal arbetstimmar: 81
- varav närstudier: 39 h
- varav självstudier: 42 h

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

Asiakassuuntainen markkinointi

Sisältö

Säljarens och kundbetjäningens uppgifter och roller, utveckling av kundbetjäning, säljfrämjande åtgärder, PR och reklam.

Opiskelumateriaali

Thorborg, S. 2011. Försäljning och säljledning. Malmö. Liber. Annat av läraren anvisat material

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Föreläsningar och projektarbete.

Arviointikriteerit

1 Studerande förstår grunderna i marknadskommunikation och kundbetjäning
3 Studerande har en god förståelse för grunderna i marknadskommunikation och kundbetjäning och kan tillämpa sina kunskaper i praktiken
5 Studerande har en utmärkt förståelse för grunderna i marknadskommunikation och kundbetjäning och kan på ett utmärkt sätt tillämpa sina kunskaper i praktiken

Arviointimenetelmät

Numerisk (0-5). Aktivt deltagande (30 %), tentamen (35 %), projektarbete (35 %).


Takaisin