Markkinoinnin suunnittelu ja johtaminen
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | TLS1202 |
Tyyppi: | Pakollinen valinnainen (vaihtoehtoinen) / Perusopinnot |
OPS: | T-LT 2006V |
Taso: | Tradenomi (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 3 (2008-2009) |
Laajuus: | 8 op |
Vastuuopettaja: | Hellström, Heidi |
Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset lukuvuonna 2008-2009
Tot. | Ryhmä(t) | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|---|
2 | T-LT-3M | 25.8.2008 – 7.3.2009 | Kari Tikkala | Suomi | 15.8.2008 – 31.8.2008 |
3 | 5.1.2009 – 30.5.2009 | Kari Tikkala | Suomi | 8.12.2008 – 11.1.2009 |
Osaamistavoitteet
Tavoitteena on, että opiskelija tuntee muutosprosessin visioista konkreettiseksi toiminnaksi. Opiskelija tietää markkinoinnin suunnitteluprosessin ja markkinoinnin johtamisen perusperiaatteet.
Opiskelijan työmäärä
Työmäärä yhteensä: 216h
- mistä työjärjestyksessä olevaa opiskelua 104h ja projektitöiden tekemistä 112h
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Markkinoinnin perusteet.
Sisältö
Markkinoinnin suunnittelun perustat, lähtökohta-analyysit, strategiat, tavoitteiden asettaminen, markkinointitoimenpiteiden suunnittelu, seuranta, henkilökunnan sitouttaminen suunnitelman toteutukseen ja markkinoinnin johtaminen. Projektityö.
Opiskelumateriaali
- Andeberg, L. Eliason, B. 1997. Marknadsplanen. 2 uppl. Malmö. Liber Läromedel.
- Cohen, P. uusin painos. Marketing Plan. New York. Wiley&Sons.
- Lumijärvi O-P. 1997. Toimintojohtaminen - activity based managementin suomalaisia sovelluksia. Espoo. WSOY.
- Luentojen alussa ilmoitettava muu oppimateriaali.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Luennot ja tehtävät, projektityö.
Arviointikriteerit
5= Opiskelija pystyy kehittämään innovatiivisen markkinointisuunitelman käytännön esimerkkien avulla
3 = Opiskelija osaa soveltaa markkinointisuunitelman sisältöä käytännössä
1 = Opiskelija ymmärtää markkinointisuunnitelman rakenteen
Arviointimenetelmät
Numeerinen arviointi (0-5).