VAMK

Vaihda kieltä: English

Etusivu > Arkistoidut koulutukset > Liiketalous (T-LT) > 2006V > Vuosi 3 > Markkinoinnin suunnittelu ja johtaminen (TLS1202)

Markkinoinnin suunnittelu ja johtaminen

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: TLS1202
Tyyppi: Pakollinen valinnainen (vaihtoehtoinen) / Perusopinnot
OPS: T-LT 2006V
Taso: Tradenomi (AMK)
Opiskeluvuosi: 3 (2008-2009)
Laajuus: 8 op
Vastuuopettaja: Hellström, Heidi
Opetuskieli: Suomi

Toteutukset lukuvuonna 2008-2009

Tot.Ryhmä(t)OpiskeluaikaOpettaja(t)KieliIlmoittautuminen
2T-LT-3M25.8.2008 – 7.3.2009Kari TikkalaSuomi15.8.2008 – 31.8.2008
3 5.1.2009 – 30.5.2009Kari TikkalaSuomi8.12.2008 – 11.1.2009

Osaamistavoitteet

Tavoitteena on, että opiskelija tuntee muutosprosessin visioista konkreettiseksi toiminnaksi. Opiskelija tietää markkinoinnin suunnitteluprosessin ja markkinoinnin johtamisen perusperiaatteet.

Opiskelijan työmäärä

Työmäärä yhteensä: 216h
- mistä työjärjestyksessä olevaa opiskelua 104h ja projektitöiden tekemistä 112h

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

Markkinoinnin perusteet.

Sisältö

Markkinoinnin suunnittelun perustat, lähtökohta-analyysit, strategiat, tavoitteiden asettaminen, markkinointitoimenpiteiden suunnittelu, seuranta, henkilökunnan sitouttaminen suunnitelman toteutukseen ja markkinoinnin johtaminen. Projektityö.

Opiskelumateriaali

- Andeberg, L. Eliason, B. 1997. Marknadsplanen. 2 uppl. Malmö. Liber Läromedel.
- Cohen, P. uusin painos. Marketing Plan. New York. Wiley&Sons.
- Lumijärvi O-P. 1997. Toimintojohtaminen - activity based managementin suomalaisia sovelluksia. Espoo. WSOY.
- Luentojen alussa ilmoitettava muu oppimateriaali.

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Luennot ja tehtävät, projektityö.

Arviointikriteerit

5= Opiskelija pystyy kehittämään innovatiivisen markkinointisuunitelman käytännön esimerkkien avulla
3 = Opiskelija osaa soveltaa markkinointisuunitelman sisältöä käytännössä
1 = Opiskelija ymmärtää markkinointisuunnitelman rakenteen

Arviointimenetelmät

Numeerinen arviointi (0-5).


Takaisin