Liike-elämän englanti I (Osa B)
Rakennetyyppi: | Opintojakson osa |
---|---|
Koodi: | TLP0315B |
Tyyppi: | Pakollinen / Perusopinnot |
OPS: | T-LT 2006 |
Taso: | Tradenomi (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 2 (2007-2008) |
Laajuus: | 2 op |
Vastuuopettaja: | Auranen, Päivi |
Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset lukuvuonna 2007-2008
Tot. | Ryhmä(t) | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|---|
1 | 27.8.2007 – 26.10.2007 | Päivi Auranen | Suomi | 17.8.2007 – 7.9.2007 | |
2 | 27.8.2007 – 21.12.2007 | Päivi Auranen | Suomi | 17.8.2007 – 7.9.2007 | |
3 | T-LT-2O | 27.8.2007 – 21.12.2007 | Päivi Auranen | Suomi | 17.8.2007 – 7.9.2007 |
4 | 27.8.2007 – 26.10.2007 | Päivi Auranen | Suomi | 17.8.2007 – 7.9.2007 | |
5 | T-LT-2T | 10.3.2008 – 2.5.2008 | Päivi Auranen | Suomi | 18.2.2008 – 14.3.2008 |
Osaamistavoitteet
Opiskelija perehtyy englannin kielen ammatilliseen viestintään. Keskeiset aiheet on ostoprosessin viestintä ja -sanasto sekä CV ja työhakemus. Lisäksi opiskelijalla on mahdollisuus kehittää yleistä ja ammattikielitaitoaan laajemmin.
Opiskelijan työmäärä
54 h, josta 26 työjärjestyksessä ja 28 itsenäistä opiskelua.
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Lukiopohja, tasokoe tai valmentava englannin kurssi.
Sisältö
Liikeviestit, ammattikieli ja sanasto, CV ja työhakemus.
Aluevaikuttavuus
Opiskelija tutustuu paikalliseen yritystoimintaan ja yrityksiin.
Kansainvälisyys
Opiskelija perehtyy englannin kieleen kansainvälisenä liike-elämän viestintävälineenä.
Opiskelumateriaali
Ohjaajan kurssin aikana sekä tunnilla että osittain Moodlessa ilmoittama ja jakama materiaali.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Tekstien lukemista, dokumenttien tuottamista, suullisia tehtäviä, ryhmätyöskentelyä, luentoja, harjoituksia, itsenäistä opiskelua.
Arviointikriteerit
Numeerinen arviointi (0-5).
5=Opiskelija kommunikoi sujuvasti ja omaa laajan sanavaraston sekä yleisesti että erikoisalallaan. Opiskelija pyrkii jatkuvasti kehittämään taitojaan.
3= Opiskelija ymmärtää ja tuottaa oman alansa tekstiä tai keskustelua vaikka ei vielä täysin sujuvasti. Opiskelija tuntee alansa sanastoa
1= Opiskelija ymmärtää tekstin/keskustelun pääasiat ja pyrkii osallistumaan. Opiskelija osaa alansa keskeistä sanastoa.
Arviointimenetelmät
Osallistuminen ja aktiivisuus, tehtävät ja tentti.