VAMK

Vaihda kieltä: English

Etusivu > Arkistoidut koulutukset > Liiketalous (T-LT) > 2005 > Vuosi 1 > Försäljning och reklam (TLA0203)

Försäljning och reklam

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: TLA0203
Tyyppi: Pakollinen / Perusopinnot
OPS: T-LT 2005
Taso: Tradenomi (AMK)
Opiskeluvuosi: 1 (2005-2006)
Laajuus: 3 op
Vastuuopettaja: Skåtar, Kim
Opetuskieli: Suomi

Toteutukset lukuvuonna 2005-2006

Tot.Ryhmä(t)OpiskeluaikaOpettaja(t)KieliIlmoittautuminen
1T-LT-1-3, T-LT-1-46.3.2006 – 24.5.2006Karl-Johan SmedsRuotsi (toinen kotimainen)13.2.2006 – 12.3.2006
2T-LT-1-1, T-LT-1-26.3.2006 – 24.5.2006Karl-Johan SmedsRuotsi (toinen kotimainen)13.2.2006 – 12.3.2006

Osaamistavoitteet

Studeranden förstår vikten av bra försäljningsarbete med tanke på företagets framgång. Studeranden har beredskap att planera och genomföra försäljningsarbete.

Opiskelijan työmäärä

Totalt antal arbetstimmar: 81
- varav närstudier: 39 h
- varav självstudier: 42 h

Työmäärä yhteensä: 81 h
- mistä työjärjestyksessä olevaa opiskelua: 39 h
- mistä ítsenäistä opiskelua: 42 h

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

Marknadsföringens grunder

Sisältö

Säljarens uppgifter och roller, säljförhandlingens uppbyggnad, förhandlings- och framförandeteknik, säljfrämjande åtgärder, stress i försäljningsarbetet, reklamens roll, annonsering, direktreklam, annonsutformning.

Opiskelumateriaali

- Selin, G. 1994. Sälj! Malmö. Liber-Hermods.

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Föreläsningar och övningsarbeten.

Arviointikriteerit

1 Studerande förstår grunderna i marknadskommunikation och kundbetjäning
3 Studerande har en god förståelse för grunderna i marknadskommunikation och kundbetjäning och kan tillämpa sina kunskaper i praktiken
5 Studerande har en utmärkt förståelse för grunderna i marknadskommunikation och kundbetjäning och kan på ett utmärkt sätt tillämpa sina kunskaper i praktiken

Arviointimenetelmät

Numerisk (0-5).


Takaisin