VAMK

Vaihda kieltä: English

Etusivu > Arkistoidut koulutukset > Företagsekonomi (T-FE) > 2012 > Vuosi 2 > Marknadsföringens specialområden (TFS1410)

Marknadsföringens specialområden

Rakennetyyppi: Opintokokonaisuus
Koodi: TFS1410
Tyyppi: Pakollinen
OPS: T-FE 2012
Taso: Tradenomi (AMK)
Opiskeluvuosi: 2 (2013-2014)
Laajuus: 15 op
Vastuuopettaja: Virtanen, Henrik
Opetuskieli: Ruotsi

Osaamistavoitteet

Målet är att studeranden känner till konsumentmarknadsföringens specialområden samt känner till marknadsföring med fokus på business-to-business marknader. Studeranden kan utveckla marknadsföringsåtgärder riktade både till konsument- och business-to-business marknaden och kan tillämpa dessa i praktiken.

Kurser:
Grön marknadsföring (3 sp)
Business-to-Business marknadsföring (2 sp)
Business-to-Business nätverk (3 sp)
Virtuell marknadsföring (4 sp)
Reklamgrafik (3 sp)

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Föreläsningar, övningarbeten, presentationer.


Takaisin