Grön marknadsföring
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | TFS1402 |
Tyyppi: | Pakollinen / Ammattiopinnot |
OPS: | T-FE 2012 |
Taso: | Tradenomi (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 2 (2013-2014) |
Laajuus: | 3 op |
Vastuuopettaja: | Lillhannus, Åsa |
Opetuskieli: | Ruotsi |
Toteutukset lukuvuonna 2013-2014
Tot. | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|
1 | 2.9.2013 – 20.12.2013 | Åsa Lillhannus | Suomi | 16.8.2013 – 13.9.2013 |
Osaamistavoitteet
Målet är att studeranden skall känna till och få förståelse för miljörelaterade frågor inom marknadsföringen ur det enskilda företagets synvinkel både på lokal och internationell nivå. Han/hon skall också känna till och kunna beakta miljökrav i företagets marknadsföring.
Opiskelijan työmäärä
Arbetsmängd sammanlagt: 78 h
- studier enligt läseordning: 39 h
- egna studier: 39 h
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Kundinriktad marknadsföring; Ansvarsfull företagsverksamhet
Sisältö
Hållbar marknadsföringsstrategi, marknadsföringens etik, grön kommunikation, förverkligande av miljöanpassning, konsumentens roll.
Opiskelumateriaali
Ottman Jaqueline A. 2011. The new rules of Green Marketing. Sheffield. Greenleaf Publishing Limited
Martin, Diane&Schouten, John. 2012. Sustainable Marketing. New Jersey. Prentice-Hall
Olausson Victoria. 2009. Grön kommunikation. Malmö. Liber.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Föreläsningar 20h, övningar och projekt 19h
Arviointikriteerit
1 studeranden förstår grunderna i konsument- och köpbeteende
3 studeranden förstår bra grunderna i konsument- och köpbeteende och kan tillämpa dem till stor del
5 studeranden förstår utmärkt grunderna i konsument- och köpbeteende och kan tillämpa dem mycket väl i praktiken
Arviointimenetelmät
Skriftlig tentamen 50%, projektarbeten 50%. Numerisk bedömning (0-5).