VAMK

Vaihda kieltä: English

Etusivu > Arkistoidut koulutukset > Företagsekonomi (T-FE) > 2012 > Vuosi 2 > Grön marknadsföring (TFS1402)

Grön marknadsföring

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: TFS1402
Tyyppi: Pakollinen / Ammattiopinnot
OPS: T-FE 2012
Taso: Tradenomi (AMK)
Opiskeluvuosi: 2 (2013-2014)
Laajuus: 3 op
Vastuuopettaja: Lillhannus, Åsa
Opetuskieli: Ruotsi

Toteutukset lukuvuonna 2013-2014

Tot.OpiskeluaikaOpettaja(t)KieliIlmoittautuminen
12.9.2013 – 20.12.2013Åsa LillhannusSuomi16.8.2013 – 13.9.2013

Osaamistavoitteet

Målet är att studeranden skall känna till och få förståelse för miljörelaterade frågor inom marknadsföringen ur det enskilda företagets synvinkel både på lokal och internationell nivå. Han/hon skall också känna till och kunna beakta miljökrav i företagets marknadsföring.

Opiskelijan työmäärä

Arbetsmängd sammanlagt: 78 h
- studier enligt läseordning: 39 h
- egna studier: 39 h

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

Kundinriktad marknadsföring; Ansvarsfull företagsverksamhet

Sisältö

Hållbar marknadsföringsstrategi, marknadsföringens etik, grön kommunikation, förverkligande av miljöanpassning, konsumentens roll.

Opiskelumateriaali

Ottman Jaqueline A. 2011. The new rules of Green Marketing. Sheffield. Greenleaf Publishing Limited
Martin, Diane&Schouten, John. 2012. Sustainable Marketing. New Jersey. Prentice-Hall
Olausson Victoria. 2009. Grön kommunikation. Malmö. Liber.

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Föreläsningar 20h, övningar och projekt 19h

Arviointikriteerit

1 studeranden förstår grunderna i konsument- och köpbeteende
3 studeranden förstår bra grunderna i konsument- och köpbeteende och kan tillämpa dem till stor del
5 studeranden förstår utmärkt grunderna i konsument- och köpbeteende och kan tillämpa dem mycket väl i praktiken

Arviointimenetelmät

Skriftlig tentamen 50%, projektarbeten 50%. Numerisk bedömning (0-5).


Takaisin