VAMK

Vaihda kieltä: English

Etusivu > Arkistoidut koulutukset > Företagsekonomi (T-FE) > 2011 > Vuosi 2 > Reklamgrafik (TFS1305)

Reklamgrafik

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: TFS1305
Tyyppi: Pakollinen valinnainen (vaihtoehtoinen) / Perusopinnot
OPS: T-FE 2011
Taso: Tradenomi (AMK)
Opiskeluvuosi: 2 (2012-2013)
Laajuus: 3 op
Vastuuopettaja: Sabel, Thomas
Opetuskieli: Ruotsi

Toteutukset lukuvuonna 2012-2013

Tot.OpiskeluaikaOpettaja(t)KieliIlmoittautuminen
73.9.2012 – 21.12.2012Thomas SabelRuotsi13.8.2012 – 7.9.2012

Osaamistavoitteet

Den studerande känner till de vanligaste grafiska dataprogrammen, kan planera en reklamkampanj samt bekantar sig med olika tekniska hjälpmedel. Den studerande förstår vikten av välplanerad grafik med tanke på organisationens framgång. Studeranden kan förverkliga ett företags grafiska planering från början till slut.

Opiskelijan työmäärä

81 timmar, varav
40 närtimmar och
41 timmar självständigt arbete

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

Grunderna i marknadsföring

Sisältö

Användning av grafikprogram för reklamändamål.

Opiskelumateriaali

- Programmanualer.
- Annat av läraren bestämt material.

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Föreläsningar, handledda och datorstödda övningar och övningsarbeten.

Arviointikriteerit

1 studeranden förstår reklamgrafikens grunder

3 studeranden förstår reklamgrafikens grunder bra och kan tillämpa till stora delar

5 studeranden förstår reklamgrafikens grunder utmärkt och kan tillämpa dem i praktiken

Arviointimenetelmät

Övningsarbeten (30%) samt projektarbete (70%). Numerisk bedömning (0-5).


Takaisin