Asiakaslähtöinen palvelujen kehittäminen
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | SSYS1408 |
Tyyppi: | Pakollinen / Ammattiopinnot |
OPS: | SSY 2015 / 2016 / 2017 / 2018 / 2019 / 2020 / 2021 / 2022 / 2023 / 2024 |
Taso: | Sairaanhoitaja (ylempi AMK) / Sosionomi (ylempi AMK) / Terveydenhoitaja (ylempi AMK) |
Opiskeluvuosi: | 1 / 2 (2016-2017 / 2017-2018 / 2018-2019 / 2019-2020 / 2020-2021 / 2021-2022 / 2022-2023 / 2023-2024 / 2024-2025) |
Laajuus: | 4 op |
Vastuuopettaja: | Häyry, Riitta |
Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset
Tot. | Ryhmä(t) | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|---|
1 | S-SY-2Y | 9.1.2017 – 2.6.2017 | Riku Niemistö | Suomi | 12.12.2016 – 16.1.2017 |
2 | S-SY-2Y | 8.1.2018 – 1.6.2018 | Ulla Isosaari | Suomi | 11.12.2017 – 11.1.2018 |
3 | S-SY-2Y | 7.1.2019 – 2.6.2019 | Ulla Isosaari | Suomi | 10.12.2018 – 14.1.2019 |
4 | S-SY-2Y | 7.1.2020 – 24.5.2020 | Ulla Isosaari | Suomi | 16.12.2019 – 14.1.2020 |
3001 | SSY2019-2Y | 4.1.2021 – 2.5.2021 | Riku Niemistö | Suomi | 17.8.2020 – 10.1.2021 |
3002 | SSY2020-2Y | 1.1.2022 – 31.7.2022 | Riku Niemistö | Suomi | 1.12.2021 – 10.1.2022 |
3003 | SSY2021-2Y | 1.1.2023 – 31.7.2023 | Riku Niemistö | Suomi | 1.12.2022 – 10.1.2023 |
3004 | S-SY-2Y, SSY2022-2Y | 1.1.2024 – 31.5.2024 | Miro Koskenranta, Riku Niemistö | Suomi | 1.12.2023 – 12.1.2024 |
3005 | S-SY-2Y, SSY2023-2Y | 1.1.2025 – 31.3.2025 | Riku Niemistö | Suomi | |
3006 | SSY2024-1Y | 1.1.2025 – 31.5.2025 | Miro Koskenranta | Suomi |
Alla oleva kuvaus koskee lukuvuotta: 2024-2025
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- analysoida ja kehittää organisaation toimintaprosesseja
- ottaa huomioon asiakasnäkökulman palveluiden kehittämisessä
- keskeiset palvelujen laadun varmistuksen menetelmät
Opiskelijan työmäärä
Työmäärä yhteensä: 108 h
- mistä työjärjestyksessä olevaa opiskelua: h
- mistä itsenäistä opiskelua: h
Oman oppimisen arviointi 1 h sisältyy lähiopetukseen.
Sisältö
- asiakasnäkökulma palvelujen tuottamisessa
- laatujohtaminen ja laatujärjestelmät
- prosessijohtaminen
- arviointitoiminta
Aluevaikuttavuus
Alueella toimivien organisaatioiden asiakaslähtöisyyden arviointi.
Kansainvälisyys
Laatua ja asiakaslähtöisyyttää käsittelevä kansainvälinen kirjallisuus.
Opiskelumateriaali
Opettajan ilmoittama materiaali.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Lähiopetusta, ohjattua verkko-opetusta (Moodle) sekä itsenäistä opiskelua.
Arviointikriteerit
Taso 1:
- opiskelija kuvaa esimerkinomaisesti organisaation toimintaprosesseja
- opiskelija tunnistaa asiakasnäkökulman palvelujen tuottamisessa
- opiskelija kuvaa esimerkinomaisesti keskeiset palvelujen laadun varmistuksen menetelmät
Taso 3:
- opiskelija kuvaa organisaation toimintaprosesseja ja soveltaa tietoa tutussa kontekstissa
- opiskelija tunnistaa asiakasnäkökulman palvelujen tuottamisessa ja soveltaa tietoa tutussa kontekstissa
- opiskelija kuvaa keskeiset palvelujen laadun varmistuksen menetelmät ja soveltaa tietoa tutussa kontekstissa
Taso 5:
- opiskelija tarkastelee analyyttisesti organisaation toimintaprosesseja ja soveltaa tietoa uudessa kontekstissa perustellen
- opiskelija tarkastelee analyyttisesti asiakasnäkökulmaa palvelujen tuottamisessa ja soveltaa tietoa uudessa kontekstissa perustellen
- opiskelija tarkastelee analyyttisesti keskeisiä palvelujen laadun varmistuksen menetelmiä ja soveltaa tietoa uudessa kontekstissa perustellen
Arviointimenetelmät
- harjoitustehtävät 100 %, numeerinen arviointi