VAMK

Vaihda kieltä: English

Etusivu > Opintohaku > Asiakaslähtöinen palvelujen kehittäminen (SSYS1408)

Asiakaslähtöinen palvelujen kehittäminen

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: SSYS1408
Tyyppi: Pakollinen / Ammattiopinnot
OPS: SSY 2015 / 2016 / 2017 / 2018 / 2019 / 2020 / 2021 / 2022 / 2023 / 2024
Taso: Sairaanhoitaja (ylempi AMK) / Sosionomi (ylempi AMK) / Terveydenhoitaja (ylempi AMK)
Opiskeluvuosi: 1 / 2 (2016-2017 / 2017-2018 / 2018-2019 / 2019-2020 / 2020-2021 / 2021-2022 / 2022-2023 / 2023-2024 / 2024-2025)
Laajuus: 4 op
Vastuuopettaja: Häyry, Riitta
Opetuskieli: Suomi

Toteutukset

Tot.Ryhmä(t)OpiskeluaikaOpettaja(t)KieliIlmoittautuminen
1S-SY-2Y9.1.2017 – 2.6.2017Riku NiemistöSuomi12.12.2016 – 16.1.2017
2S-SY-2Y8.1.2018 – 1.6.2018Ulla IsosaariSuomi11.12.2017 – 11.1.2018
3S-SY-2Y7.1.2019 – 2.6.2019Ulla IsosaariSuomi10.12.2018 – 14.1.2019
4S-SY-2Y7.1.2020 – 24.5.2020Ulla IsosaariSuomi16.12.2019 – 14.1.2020
3001SSY2019-2Y4.1.2021 – 2.5.2021Riku NiemistöSuomi17.8.2020 – 10.1.2021
3002SSY2020-2Y1.1.2022 – 31.7.2022Riku NiemistöSuomi1.12.2021 – 10.1.2022
3003SSY2021-2Y1.1.2023 – 31.7.2023Riku NiemistöSuomi1.12.2022 – 10.1.2023
3004S-SY-2Y, SSY2022-2Y1.1.2024 – 31.5.2024Miro Koskenranta, Riku NiemistöSuomi1.12.2023 – 12.1.2024
3005S-SY-2Y, SSY2023-2Y1.1.2025 – 31.3.2025Riku NiemistöSuomi 
3006SSY2024-1Y1.1.2025 – 31.5.2025Miro KoskenrantaSuomi 

Alla oleva kuvaus koskee lukuvuotta: 2024-2025

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- analysoida ja kehittää organisaation toimintaprosesseja
- ottaa huomioon asiakasnäkökulman palveluiden kehittämisessä
- keskeiset palvelujen laadun varmistuksen menetelmät

Opiskelijan työmäärä

Työmäärä yhteensä: 108 h
- mistä työjärjestyksessä olevaa opiskelua: h
- mistä itsenäistä opiskelua: h
Oman oppimisen arviointi 1 h sisältyy lähiopetukseen.

Sisältö

- asiakasnäkökulma palvelujen tuottamisessa
- laatujohtaminen ja laatujärjestelmät
- prosessijohtaminen
- arviointitoiminta

Aluevaikuttavuus

Alueella toimivien organisaatioiden asiakaslähtöisyyden arviointi.

Kansainvälisyys

Laatua ja asiakaslähtöisyyttää käsittelevä kansainvälinen kirjallisuus.

Opiskelumateriaali

Opettajan ilmoittama materiaali.

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Lähiopetusta, ohjattua verkko-opetusta (Moodle) sekä itsenäistä opiskelua.

Arviointikriteerit

Taso 1:
- opiskelija kuvaa esimerkinomaisesti organisaation toimintaprosesseja
- opiskelija tunnistaa asiakasnäkökulman palvelujen tuottamisessa
- opiskelija kuvaa esimerkinomaisesti keskeiset palvelujen laadun varmistuksen menetelmät

Taso 3:
- opiskelija kuvaa organisaation toimintaprosesseja ja soveltaa tietoa tutussa kontekstissa
- opiskelija tunnistaa asiakasnäkökulman palvelujen tuottamisessa ja soveltaa tietoa tutussa kontekstissa
- opiskelija kuvaa keskeiset palvelujen laadun varmistuksen menetelmät ja soveltaa tietoa tutussa kontekstissa

Taso 5:
- opiskelija tarkastelee analyyttisesti organisaation toimintaprosesseja ja soveltaa tietoa uudessa kontekstissa perustellen
- opiskelija tarkastelee analyyttisesti asiakasnäkökulmaa palvelujen tuottamisessa ja soveltaa tietoa uudessa kontekstissa perustellen
- opiskelija tarkastelee analyyttisesti keskeisiä palvelujen laadun varmistuksen menetelmiä ja soveltaa tietoa uudessa kontekstissa perustellen

Arviointimenetelmät

- harjoitustehtävät 100 %, numeerinen arviointi


Takaisin