VAMK

Vaihda kieltä: English

Etusivu > Opintohaku > Organisaation toiminnan kehittäminen (SSYS1407) > 2017-2018

Organisaation toiminnan kehittäminen

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: SSYS1407
Tyyppi: Pakollinen / Ammattiopinnot
OPS: S-SY 2016
Taso: Sairaanhoitaja (ylempi AMK) / Sosionomi (ylempi AMK) / Terveydenhoitaja (ylempi AMK)
Opiskeluvuosi: 2 (2017-2018)
Laajuus: 5 op
Vastuuopettaja: Lautamäki, Satu
Opetuskieli: Suomi

Toteutukset lukuvuonna 2017-2018

Tot.Ryhmä(t)OpiskeluaikaKieliIlmoittautuminen
2S-SY-2Y25.8.2017 – 22.12.2017Suomi21.8.2017 – 18.9.2017

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- kuvata innovaatio- ja muutosjohtamisen keskeiset elementit ja tavoitteet
- kuvailla työelämän innovaatiojärjestelmän toimintaa
- arvioida työyhteisön kehittämistarpeita ja kartoittamaan erilaisia kehittämismenetelmiä.
- kuvailla mitkä tekijät tukevat tai estävät organisaation uudistumista.

Opiskelijan työmäärä

Työmäärä yhteensä 135 h, josta
- työjärjestyksessä olevaa opiskelua 24 h
- itsenäistä opiskelua 111 h
Oman oppimisen arviointi 1 h sisältyy lähiopetukseen.

Sisältö

- Innovaatiojohtamisen ja muutosjohtamisen määrittely.
- Organisaation uudistuminen ja innovatiivisuus.
- Työelämän innovaatiojärjestelmä ja työyhteisön kehittämisen lähestymistavat.
- Innovaatiotoiminnan menetelmät, kuten käyttäjälähtöisyys, luova ongelmanratkaisu, palvelumuotoilu.

Opiskelumateriaali

Opettajan ilmoittama materiaali.

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Luento- ja workshop-opetusta 24 h, itsenäistä opiskelua 111 h

Arviointikriteerit

Taso 1: opiskelija
- kuvaa esimerkinomaisesti innovaatio- ja muutosjohtamisen periaatteita
- kuvaa esimerkinomaisesti työelämän kehittämisen tai innovaatiotoiminnan menetelmiä
Taso 3: opiskelija
- kuvaa innovaatio- ja muutosjohtamisen menetelmät ja soveltaa tietoa tutussa kontekstissa
- arvioi työyhteisön kehittämiskohteita ja soveltaa tietoa tutussa kontekstissa
Taso 5: opiskelija
- kykenee laaja-alaisesti arvioimaan ja ennakoimaan työelämän muutostarpeita
- arvioi suunnitelmallisesti organisaation uudistumistarvetta ja soveltaa innovaatio-ja muutosjohtamisen menetelmiä uudessa kontekstissa huolellisesti perustellen

Arviointimenetelmät

Arviointi koostuu itsenäisten oppimistehtävien/kehittämisprojektin arvioinnista sekä opiskelijan itsearvioinnista. Numeerinen arviointi (1-5).


Takaisin