VAMK

Vaihda kieltä: English

Etusivu > Opintohaku > Näyttöön perustuvan toiminnan kehittäminen ja johtaminen (SSYS1402)

Näyttöön perustuvan toiminnan kehittäminen ja johtaminen

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: SSYS1402
Tyyppi: Pakollinen / Ammattiopinnot
OPS: SSY 2015 / 2016 / 2017 / 2018 / 2019 / 2020 / 2021 / 2022 / 2023 / 2024
Taso: Sairaanhoitaja (ylempi AMK) / Sosionomi (ylempi AMK) / Terveydenhoitaja (ylempi AMK)
Opiskeluvuosi: 1 / 2 (2016-2017 / 2017-2018 / 2018-2019 / 2019-2020 / 2020-2021 / 2021-2022 / 2022-2023 / 2023-2024 / 2024-2025)
Laajuus: 4 op
Vastuuopettaja: Lehesvuo, Riikka
Opetuskieli: Suomi

Toteutukset

Tot.Ryhmä(t)OpiskeluaikaOpettaja(t)KieliIlmoittautuminen
1S-SY-2Y26.8.2016 – 23.12.2016Hanna-Leena MelenderSuomi22.8.2016 – 19.9.2016
2S-SY-2Y25.8.2017 – 22.12.2017Hanna-Leena MelenderSuomi21.8.2017 – 18.9.2017
3S-SY-2Y31.8.2018 – 21.12.2018Hanna-Leena MelenderSuomi20.8.2018 – 17.9.2018
4S-SY-2Y26.8.2019 – 22.12.2019Hanna-Leena MelenderSuomi19.8.2019 – 9.9.2019
3001SSY2019-2Y24.8.2020 – 20.12.2020Hanna-Leena MelenderSuomi17.8.2020 – 11.9.2020
3002SSY2020-2Y1.8.2021 – 31.12.2021Riikka Lehesvuo, Virpi VälimaaSuomi1.8.2021 – 6.9.2021
3003SSY2021-2Y22.8.2022 – 31.12.2022Riikka LehesvuoSuomi1.8.2022 – 6.9.2022
3006S-SY-2Y, SSY2022-2Y1.8.2023 – 31.12.2023Riikka LehesvuoSuomi1.8.2023 – 6.9.2023
3007SSY2023-2Y1.8.2024 – 20.12.2024Miro Koskenranta, Riikka LehesvuoSuomi1.8.2024 – 6.9.2024
3008SSY2024-1Y1.8.2024 – 20.12.2024Miro Koskenranta, Riikka LehesvuoSuomi1.8.2024 – 6.9.2024

Alla oleva kuvaus koskee lukuvuotta: 2024-2025

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- implementoida näyttöön perustuvaa toimintaa palveluorganisaatiossa
- kehittää ja johtaa näyttöön perustuvaa toimintaa palveluorganisaatiossa

Opiskelijan työmäärä

Työmäärä yhteensä: 108 h
- itsenäinen ennakko-opiskelu 14 h
- työjärjestyksessä olevaa opiskelua 16 h
- parityöskentely ja harjoitustehtävän tekeminen 78 h
Oman oppimisen arviointi 1 h sisältyy lähiopetukseen.

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

-

Sisältö

- näyttöön perustuvan toiminnan lähtökohdat
- näyttöön perustuvan toiminnan implementointi palveluorganisaatioissa
- näyttöön perustuvan toiminnan kehittäminen ja johtaminen palveluorganisaatioissa

Opiskelumateriaali

Opettajan ilmoittama materiaali.

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

- itsenäinen ennakko-opiskelu
- luento-opetus
- pienryhmätyöskentely ja harjoitustehtävän tekeminen

Arviointikriteerit

Taso 1: opiskelija
- kuvaa esimerkinomaisesti näyttöön perustuvaa toimintaa ja sen implementointia
- kuvaa esimerkinomaisesti näyttöön perustuvan toiminnan kehittämistä ja johtamista palveluorganisaatioissa

Taso 3: opiskelija
- kuvaa näyttöön perustuvan toiminnan lähtökohdat ja implementoinnin periaatteet ja soveltaa tietoa tutussa kontekstissa
- kuvaa kehittäjän ja johtajan roolit näyttöön perustuvan toiminnan implementoinnissa ja soveltaa tietoa tutussa kontekstissa

Taso 5: opiskelija
- tarkastelee analyyttisesti näyttöön perustuvan toiminnan lähtökohtia ja implementoinnin periaatteita ja soveltaa tietoa uudessa kontekstissa
- tarkastelee analyyttisesti kehittäjän ja johtajan rooleja näyttöön perustuvan toiminnan implementoinnissa ja soveltaa tietoa uudessa kontekstissa

Arviointimenetelmät

- pienryhmätyöskentelyyn osallistuminen hyväksyttävästi ja ennakkotehtävän tekeminen hyväksyttävästi, harjoitustehtävän tekeminen numeerinen arviointi (0-5)

Harjoittelu

-

Lisätietoja

-


Takaisin