VAMK

Vaihda kieltä: English

Etusivu > Opintohaku > Monikulttuurisen työn syventävät opinnot (SSAS0216)

Monikulttuurisen työn syventävät opinnot

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: SSAS0216
Tyyppi: Pakollinen valinnainen (vaihtoehtoinen) / Ammattiopinnot
OPS: S-SA 2010 / 2010V / 2011 / 2012 / 2012V / 2013
SA 2014 / 2014V / 2015 / 2016
Taso: Sosionomi (AMK)
Opiskeluvuosi: 3 (2012-2013 / 2013 / 2013-2014 / 2014-2015 / 2015 / 2015-2016 / 2016-2017 / 2017 / 2017-2018 / 2018-2019)
Laajuus: 2 op
Vastuuopettaja: Hyttilä-Huhta, Tytti
Opetuskieli: Suomi

Toteutukset

Tot.Ryhmä(t)OpiskeluaikaOpettaja(t)KieliLähiop.Ilmoittautuminen
1S-SA-3SP7.1.2013 – 26.4.2013Tytti Hyttilä-HuhtaSuomi 7.12.2012 – 7.1.2013
2S-SA-3SP7.1.2014 – 30.5.2014Tytti Hyttilä-HuhtaSuomi 9.12.2013 – 10.1.2014
3S-SA-3SP5.1.2015 – 1.5.2015Tytti Hyttilä-HuhtaSuomi 8.12.2014 – 12.1.2015
4S-SA-3SPV5.1.2015 – 20.2.2015Tytti Hyttilä-HuhtaSuomi 8.12.2014 – 12.1.2015
5S-SA-3SP4.1.2016 – 30.4.2016Katja ValkamaSuomi 7.12.2015 – 10.2.2016
6S-SA-3SP, S-SA-3SPV9.1.2017 – 20.3.2017Susanna WeberSuomi 12.12.2016 – 16.1.2017
7S-SA-3SP8.1.2018 – 1.6.2018Susanna WeberSuomi 11.12.2017 – 15.1.2018
8S-SA-3SP7.1.2019 – 2.6.2019Karina BjörninenSuomi22 h10.12.2018 – 14.1.2019

Alla oleva kuvaus koskee lukuvuotta: 2018-2019

Osaamistavoitteet

Opiskelija syventää osaamistaan monikulttuurisessa työssä ja osallistuu alan kehittämistyöhön.

Opiskelijan työmäärä

Oman oppimisen arviointi 1 h sisältyy lähiopetukseen.

Sisältö

Monikulttuurisuuden haasteet yhteiskunnassa ja sosiaalialalla. Alan kehittämistyö ja yhteiskunnallisen integraation edistäminen.

Opiskelumateriaali

Suvi Keskinen- Jaana Vuori- Anu Hirsiaho. Monikulttuurisuuden sukupuoli. Kansalaisuus ja erot hyvinvointiyhteiskunnassa.
Tampereen yliopistopaino. 2012

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Lukupiiri. Kehittämisprojekti

Arviointikriteerit

Taso 1-2: Opiskelija tunnistaa monikulttuurisen yhteiskunnan haasteita. Opiskelija osallistuu kehittämisprojektiin omalta osaltaan. Opiskelija osaa arvioida omaa ammatillista kasvuaan.
Taso 3: Opiskelija osaa soveltaa tietämystään monikulttuurisuudesta ja yhteiskunnan integraation edistämisestä kehittämisprojektissa. Opiskelija osaa arvioida tietämykseensä perustuen projektin toteutusta ja omaa ammatillista kasvuaan.
Taso 5: Opiskelija osaa organisoida, toteuttaa ja arvioida kehittämisprojektin, joka edistää yhteiskunnallista integraatioita ja tasa-arvoa. Opiskelija osaa arvioida kehittämissuuntaisesti projektin toteutusta ja omaa ammatillista kasvuaan.

Arviointimenetelmät

Oppimispäiväkirja


Takaisin