Terapeuttiset menetelmät
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | SAVA0107 |
Tyyppi: | Pakollinen / Perusopinnot |
OPS: | SA 2016V / 2017 / 2018 / 2018V / 2019 / 2020 / 2020V |
Taso: | Sosionomi (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 3 (2019 / 2019-2020 / 2020-2021 / 2021 / 2021-2022 / 2022-2023 / 2023) |
Laajuus: | 3 op |
Vastuuopettaja: | Häyry, Riitta |
Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset
Tot. | Ryhmä(t) | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|---|
1 | S-SA-3VK | 7.1.2019 – 2.6.2019 | Ahti Nyman | Suomi | 10.12.2018 – 14.1.2019 |
2 | S-SA-3VK | 7.1.2019 – 2.6.2019 | Ahti Nyman | Suomi | 10.12.2018 – 14.1.2019 |
3 | S-SA-3A, S-SA-3B | 2.9.2019 – 22.12.2019 | Ahti Nyman | Suomi | 19.8.2019 – 9.9.2019 |
3001 | SA2018-3A, SA2018-3B, SA2018-3LNP, SA2018-3SP, SA2018V-23K | 24.8.2020 – 20.12.2020 | Ahti Nyman | Suomi | 17.8.2020 – 11.9.2020 |
3002 | SA2019-3A, SA2019-3B | 1.8.2021 – 31.12.2021 | Ahti Nyman | Suomi | 1.8.2021 – 6.9.2021 |
3003 | SA2020-3A, SA2020-3B, SA2020-3C | 22.8.2022 – 31.12.2022 | Ahti Nyman | Suomi | 1.8.2022 – 6.9.2022 |
3004 | SA2020V-23K | 1.1.2023 – 31.7.2023 | Ahti Nyman | Suomi | 1.12.2022 – 10.1.2023 |
Alla oleva kuvaus koskee lukuvuotta: 2022-2023
Osaamistavoitteet
Opiskelija
ymmärtää terapiatyön periaatteet ja tavoitteet ja tutustuu erinäisiin terapeuttisiin menetelmiin
osaa käyttää joitakin terapeuttisia menetelmiä oman ammatillisen osaamisensa tukena.
Opiskelijan työmäärä
Opiskelijan työmäärä yhteensä 80h, josta luento-opetusta sekä harjoitustunteja 33h.
Sisältö
Tutustutaan erilaisiin terapeuttisiin lähestymistapoihin ja syvvennytään johonkin työtapaan esim. ratkaisukeskeiseen terapiaan. Opetellaan käyttämään terapiamenetelmän työvälineitä harjoitustunneilla.
Opiskelumateriaali
Fuhrman , B.&Ahola, T.(2012). Ongelmista ratkaisuihin., Mattila, A. 2006. Näkökulman vaihtamisen taito.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Luennot ja työmentelmien harjoitukset
Arviointikriteerit
Taso 1: Opiskelija osaa
käyttää ohjatusti terapeuttisia menetelmiä asiakaslähtöisesti osana omaa työtä
Taso 3: Opiskelija osaa
soveltaa terapeuttisia menetelmiä asiakaslähtöisesti osana omaa työtä
Taso 5: Opiskelija osaa
valita ja soveltaa terapeuttisia menetelmiä asiakaslähtöisesti osana omaa työtä
Arviointimenetelmät
Aktiivinen osallistuminen, kirjallinen tehtävä