VAMK

Vaihda kieltä: English

Etusivu > Arkistoidut koulutukset > Sosionomikoulutus (SA) > 2014V > Vuosi 2 > Hyvinvointipalvelujen johtaminen (SSAH0003)

Hyvinvointipalvelujen johtaminen

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: SSAH0003
Tyyppi: Pakollinen / Harjoittelu
OPS: SA 2014V
Taso: Sosionomi (AMK)
Opiskeluvuosi: 2 (2016)
Laajuus: 11 op
Vastuuopettaja: Niemistö, Riku
Opetuskieli: Suomi

Toteutukset vuonna 2016

Tot.Ryhmä(t)OpiskeluaikaOpettaja(t)KieliIlmoittautuminen
9S-SA-2VK31.10.2016 – 9.12.2016Aira Bragge, Sinikka PalosaariSuomi22.8.2016 – 4.11.2016
10S-SA-3A, S-SA-3B31.10.2016 – 9.12.2016Aira Bragge, Sinikka PalosaariSuomi22.8.2016 – 4.11.2016

Suoritus rästissä? Katso toteutukset lukuvuonna 2018-2019.

Osaamistavoitteet

1. Opiskelija syventää ammatillista osaamista sosiaalipalvelujen ja muiden palveluiden asiakaspalvelutyön ohjaamis-, kehittämis- ja esimiestehtävissä
2. Opiskelija tutustuu suunnittelun, ohjauksen, hallinnon ja johtamisen toteuttamistapoihin sekä projektityöhön
3. Sisäistää asiakaskeskeisyyden työnsä kehittämisen perustaksi
4. Perehtyy harjoittelupaikassaan tapahtuneisiin muutosprosesseihin ja niiden ohjaamiseen
5. Opiskelija syventää näkemystään erilaisten ja eri tavoin tuotettujen hyvinvointipalveluiden nykytilasta ja kehittämistarpeista sekä kehittämishaasteita alan ammattilaiselle
6. Opiskelija ymmärtää ihmisyhteisön ja yksilön toimintaa niin että kykenee toimimaan ryhmissä ja työryhmien ohjaajana sekä sosiaalisen huolenpitotyön organisoijana
7. Kykenee suunnitelmallisesti kehittämään ja ohjaamaan laadukasta ja tuloksekasta palveluprosessia
8. Omaksuu konkreettisia kehittämisen menetelmiä, seuraa aktiivisesti alan kehittämistyötä sekä osallistuu siihen
9. Opiskelija jatkaa oman ammatillisen kasvun analysointia ammattianalyysin avulla

Opiskelijan työmäärä

293h, josta 14 h on varattu harjoitteluun liittyvään oppimistehtävään

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

Harjoitteluun liittyvät teoriaopinnot on suoritettava ennen harjoittelua.

Sisältö

Ohjattu harjoittelu. Erilaiset hallintoon, kehittämiseen ja asiakastyön ohjaukseen liittyvät tehtävät. Tehtäviin voi kuulua myös perusasiakastyötä, mutta ne eivät saa täyttää koko harjoittelujaksoa.

Arviointikriteerit

Hyväksytty

Opiskelija laatii omat oppimistavoitteensa yleisten tavoitteiden pohjalta
Oppimistehtävät on suoritettu hyväksyttävästi
Opiskelija arvioi omaa oppimistaan realistisesti ja kykenee ottamaan vastaan palautetta
Harjoittelujakson tavoitteet on pääosin saavutettu
Opiskelija on motivoitunut sosiaalialan työhön
Opiskelija ymmärtää ammattietiikan merkityksen työssä
Suoriutuu tehtävistään yhteistyössä ohjaajan kanssa ja kykenee perustelemaan toimintaansa
Itsenäinen työote ja suunnitelmallisuus lisääntyvät harjoittelujakson kuluessa
Opiskelija tunnistaa omat vahvuutensa ja kehittämisalueensa
Opiskelijalla on valmiudet toimia ryhmän jäsenenä
Vuorovaikutus eri osapuolten kanssa on luontevaa ja tarkoituksenmukaista
Opiskelija tutustuu työyhteisön toimintaperiaatteisiin ja toimii niiden mukaisesti
Opiskelija kysyy neuvoa ja ottaa asioista oma-aloitteisesti selvää
Opiskelija käyttää aiemmin oppimaansa tarkoituksenmukaisesti ja kykenee perustelemaan toimintaansa teorian avulla

Hylätty

Vastuunotto omasta opiskelusta, itseohjautuvuus, motivaatio ja oma-aloitteisuus puuttuvat
Opiskelijan toiminta harjoittelupaikalla on sosiaalialan eettisten periaatteiden vastaista
Yhteistyötaitojen puuttuminen
Oman toiminnan perustelemattomuus
Olennaiset puutteet tietoperustassa
Vuorovaikutus eri osapuolten kanssa vähäistä, suhtautuminen asiakkaisiin välinpitämätöntä
Vetäytyminen työyhteisöstä, toimiminen työyksikön toimintaperiaatteiden vastaisesti
Liialliset poissaolot, ei pidä kiinni työajoista
Oppimistehtäviä ei ole tehty

Arviointimenetelmät

Arvioidaan periaatteella hyväksytty/hylätty erillisten arviointikriteereiden mukaan.


Takaisin