Ihminen ja yhteiskunta II
Rakennetyyppi: | Opintojakson osa |
---|---|
Koodi: | SHP0302B |
Tyyppi: | Pakollinen / Perusopinnot |
OPS: | S-SH 2009T |
Taso: | Terveydenhoitaja (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 2 (2010-2011) |
Laajuus: | 3 op |
Vastuuopettaja: | Nurmi, Regina |
Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset lukuvuonna 2010-2011
Tot. | Ryhmä(t) | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|---|
5 | S-TH-2A | 30.8.2010 – 17.12.2010 | Aira Bragge, Maj-Len Nyrhinen, Virpi Kinnunen | Suomi | 20.8.2010 – 5.9.2010 |
6 | 30.8.2010 – 17.12.2010 | Aira Bragge, Elina Kajan, Maj-Len Nyrhinen, Virpi Kinnunen | Suomi | 20.8.2010 – 5.9.2010 | |
7 | S-TH-2B | 25.10.2010 – 4.3.2011 | Aira Bragge, Susanna Aaltonen, Virpi Kinnunen | Suomi | 4.10.2010 – 29.10.2010 |
8 | S-TH-3A | 25.10.2010 – 17.12.2010 | Aira Bragge, Susanna Aaltonen, Virpi Kinnunen | Suomi | 4.10.2010 – 29.10.2010 |
Osaamistavoitteet
Opiskelija saa perustiedot kliinisen psykologian teoreettisista lähtökohdista sekä tutkimus- ja hoitomenetelmistä.
Opiskelija ymmärtää sosiaalipolitiikan peruskäsitteet ja perehtyy suomalaiseen sosiaalipolitiikkaan.
Opiskelija osaa suunnitellla opetustilanteita ja saa valmiuksia opiskelijoiden ohjaukseen.
Sisältö
Sosiaalipolitiikan perusteet.
Kliinisen psykologian perusteet.
Opetus ja ohjaus.
Opiskelumateriaali
- Taipale,I. (toim.) 2001. Sosiaali- ja terveydenhuollon perusteet. Sairaanhoitajien koulutussäätiö (soveltuvin osin)
- Lyytinen, P. & Korkiakangas, M & Lyytinen, H. (toim.) Näkökulmia kehityspsykologiaan: kehitys kontekstissaan. 5. p. Helsinki : WSOY.
- Sarvimäki, A. & Stenbock-Hult, B. 1996. Hoito, huolenpito ja opetus. Helsinki. WSOY.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Lähiopetus. Itsenäinen opiskelu.
Arviointimenetelmät
Tentti. Numeerinen arviointi.