Varhaiskasvatus
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | SSA0202 |
Tyyppi: | Pakollinen / Ammattiopinnot |
OPS: | S-SA 2006V |
Taso: | Sosionomi (AMK) |
Laajuus: | 3 op |
Vastuuopettaja: | Kaminen, Merja |
Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset
Tot. | Ryhmä(t) | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|---|
4 | S-SA-1B | 27.8.2007 – 13.12.2007 | Regina Nurmi | Suomi | 17.8.2007 – 10.9.2007 |
5 | S-SA-1A | 27.8.2007 – 13.12.2007 | Regina Nurmi | Suomi | 17.8.2007 – 10.9.2007 |
6 | S-SA-1A | 25.8.2008 – 20.12.2008 | Merja Kaminen | Suomi | 15.8.2008 – 7.9.2008 |
7 | S-SA-1B | 25.8.2008 – 20.12.2008 | Merja Kaminen | Suomi | 15.8.2008 – 7.9.2008 |
8 | S-SA-1A | 24.8.2009 – 24.10.2009 | Gun Väkeväinen | Suomi | 14.8.2009 – 20.9.2009 |
9 | S-SA-1B | 24.8.2009 – 24.10.2009 | Gun Väkeväinen | Suomi | 14.8.2009 – 20.9.2009 |
Osaamistavoitteet
Opiskelija perehtyy varhaiskasvatuksen ja esiopetuksen kasvatuksellisiin ja pedagogisiin perusteisiin. Opiskelija tietää varhaiskasvatuksen tavoitteet ja tuntee sen työmenetelmiä. Opiskelija ymmärtää varhaiskasvatuksen ja esiopetuksen merkityksen vanhempien kasvatustehtävän ja vanhemmuuden tukena.
Sisältö
Varhaiskasvatuksen oppimistavoitteet, varhaiskasvatuksen kasvatukselliset ja pedagogiset perusteet, varhaiskasvatuksen ja esiopetuksen suunnittelu ja opiskelumenetelmät, varhaiskasvatus perheen ja vanhemmuuden tukena.
Opiskelumateriaali
Lehtinen, A-R. 2000. Lasten kesken: lapset toimijoina päiväkodissa. Jyväskylä. Jyväskylän yliopisto.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Luennot, itsenäinen opiskelu.
Arviointimenetelmät
Harjoituksiin osallistuminen, tehtävä tai tentti. Numeerinen arviointi.