VAMK

Vaihda kieltä: English

Etusivu > Ajankohtaiset koulutukset > Liiketalouden koulutus (LT) > 2021 > Vuosi 2 > Markkinointiviestintä (TL00BE50)

Markkinointiviestintä

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: TL00BE50
OPS: LT 2021
Taso: Tradenomi (AMK)
Opiskeluvuosi: 2 (2022-2023)
Lukukausi: Kevät
Laajuus: 4 op
Vastuuopettaja: Skjäl, Heidi
Opetuskieli: Suomi

Toteutukset lukuvuonna 2022-2023

Tot.Ryhmä(t)OpiskeluaikaOpettaja(t)KieliIlmoittautuminen
3001LT2021-2M2.1.2023 – 30.4.2023Heidi SkjälSuomi1.12.2022 – 10.1.2023

Osaamistavoitteet

Opiskelija hahmottaa markkinointiviestinnän kokonaisuutena ja osaa eritellä online ja offline markkinointikeinot. Opiskelija ymmärtää sosiaalisen median ja vaikuttajamarkkinoinnin osana markkinointiviestinnän keinoja ja osaa soveltaa SOSTAC-mallia markkinointiviestinnän suunnittelussa.

Opiskelijan työmäärä

Yhteensä 108 h. Ohjattua lähiopetusta, projektit sekä ryhmätyöt: 36 h. Itsenäistä opiskelua: 72 h
Oman oppimisen arviointi 1 h sisältyy lähiopetukseen.

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

Markkinoinnin perusteet

Sisältö

Markkinointiviestinnän keinot (brändäys, vaikuttajamarkkinointi, sosiaalisen median markkinointi, mainonta, suhdetoiminta, sponsorointi, myynnin edistäminen, suoramyynti/sähköpostimarkkinointi, tapahtumat)

Aluevaikuttavuus

Paikalliset yritykset otetaan mukaan projektityöhön

Kansainvälisyys

Paikalliset yritykset, jotka ovat mukana alueen kansainvälistymisprosesseissa otetaan mukaan projektityöhön

Opiskelumateriaali

-Smith, PR (2019). Integrating online and offline, customer engagement and digital technologies
-Muu luennoitsijan ilmoittama materiaali

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Luennot, harjoitukset, projektityö

Arviointikriteerit

Tehtävät:
5: kerätä tietoa systemaattisesti oman alan tieteellisistä julkaisuista
- luokitella ja vertailla eri tiedonlähteitä ja jäsentää hankkimaansa tietoa
- muokata tietoa käyttökelpoiseksi
- arvioida tiedon oikeellisuutta ja luotettavuutta
- ymmärtää alan kehittämistarpeita ja esittää kehittämistoimenpiteitä
- analysoida ja arvioida käytännön toiminnassa ilmeneviä ammatillisia ongelmia
- perustella teoriaperustaisesti asiantuntijatehtävissä toimiessaan

3: muokata ja soveltaa kerättyä tietoa,
- arvioida tiedon oikeellisuutta,
- kerätä tietoa oman alan tieteellisistä julkaisuista
- perustella asiantuntijatehtävissä toimiessaan tekemiään ratkaisuja
- käyttää itsenäisesti erilaisia ongelmanratkaisumenetelmiä
- tunnistaa alan kehittämistarpeita

1: kerätä ja käyttää tietoa eri lähteistä,
- ymmärtää tiedon oikeellisuuden ja luotettavuuden merkityksen ja menetelmät
- perustella asiantuntijatehtävissä toimiessaan tekemiään ratkaisuja
- käyttää ohjatusti ongelmanratkaisumenetelmiä
- löytää alan kehittämistarpeita

Arviointimenetelmät

Scale 0-5


Takaisin