Näyttöön perustuvan toiminnan kehittäminen ja johtaminen
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | HY00BN66 |
OPS: | HYA 2023K / 2024K |
Taso: | Sairaanhoitaja (ylempi AMK) / Sosionomi (ylempi AMK) / Terveydenhoitaja (ylempi AMK) |
Opiskeluvuosi: | 1 (2023 / 2024) |
Lukukausi: | Kevät |
Laajuus: | 4 op |
Vastuuopettaja: | Lehesvuo, Riikka |
Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset
Tot. | Ryhmä(t) | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|---|
3001 | HYA2023K-1Y | 2.1.2023 – 31.7.2023 | Riikka Lehesvuo | Suomi | 1.12.2022 – 10.1.2023 |
3002 | HYA2024K, HYA2024K-1Y | 1.1.2024 – 31.5.2024 | Riikka Lehesvuo | Suomi | 1.12.2023 – 12.1.2024 |
3003 | HYA2025K-1Y | 1.1.2025 – 31.5.2025 | Suomi | 1.12.2024 – 13.1.2025 |
Alla oleva kuvaus koskee lukuvuotta: 2024-2025
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- implementoida näyttöön perustuvaa toimintaa palveluorganisaatiossa
- kehittää ja johtaa näyttöön perustuvaa toimintaa palveluorganisaatiossa
Opiskelijan työmäärä
Työmäärä yhteensä: 108 h
- itsenäinen ennakko-opiskelu 14 h
- työjärjestyksessä olevaa opiskelua 16 h
- harjoitustehtävän tekeminen 78 h
Oman oppimisen arviointi 1 h sisältyy lähiopetukseen.
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
-
Sisältö
- näyttöön perustuvan toiminnan lähtökohdat
- näyttöön perustuvan toiminnan implementointi palveluorganisaatioissa
- näyttöön perustuvan toiminnan kehittäminen ja johtaminen palveluorganisaatioissa
Opiskelumateriaali
Opettajan ilmoittama materiaali.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
- itsenäinen ennakko-opiskelu
- luento-opetus
- pienryhmätyöskentely ja harjoitustehtävän tekeminen
Arviointikriteerit
Taso 1: opiskelija
- kuvaa esimerkinomaisesti näyttöön perustuvaa toimintaa ja sen implementointia
- kuvaa esimerkinomaisesti näyttöön perustuvan toiminnan kehittämistä ja johtamista palveluorganisaatioissa
Taso 3: opiskelija
- kuvaa näyttöön perustuvan toiminnan lähtökohdat ja implementoinnin periaatteet ja soveltaa tietoa tutussa kontekstissa
- kuvaa kehittäjän ja johtajan roolit näyttöön perustuvan toiminnan implementoinnissa ja soveltaa tietoa tutussa kontekstissa
Taso 5: opiskelija
- tarkastelee analyyttisesti näyttöön perustuvan toiminnan lähtökohtia ja implementoinnin periaatteita ja soveltaa tietoa uudessa kontekstissa
- tarkastelee analyyttisesti kehittäjän ja johtajan rooleja näyttöön perustuvan toiminnan implementoinnissa ja soveltaa tietoa uudessa kontekstissa
Arviointimenetelmät
- pienryhmätyöskentelyyn osallistuminen hyväksyttävästi ja ennakkotehtävän tekeminen hyväksyttävästi, harjoitustehtävän tekeminen numeerinen arviointi (0-5)
Harjoittelu
-
Lisätietoja
-