Client work and professional communication
Structure Type: | Study unit |
---|---|
Code: | SAPA0507 |
Type: | Compulsory / Basic Studies |
Curriculum: | SA 2016V |
Level: | Bachelor of Social Services |
Year of Study: | 2 (2018) |
Credits: | 6 cr |
Responsible Teacher: | Saikkonen, Sanna |
Language of Instruction: | Finnish |
Courses During the Year 2018
Impl. | Group(s) | Study Time | Teacher(s) | Language | Enrolment |
---|---|---|---|---|---|
1 | S-SA-2VK | 2018-01-08 – 2018-06-01 | Sanna Keskikuru, Eija Kalliokoski | Finnish | 2017-12-11 – 2018-01-15 |
2 | S-SA-2A | 2018-08-31 – 2018-12-21 | Eija Kalliokoski, Sinikka Palosaari | Finnish | 2018-08-20 – 2018-09-17 |
3 | S-SA-2B | 2018-08-31 – 2018-12-21 | Eija Kalliokoski, Sinikka Palosaari | Finnish | 2018-08-20 – 2018-09-17 |
Still need to take the course? See the courses during the academic year 2019-2020.
Learning Outcomes
Opiskelija
- tuntee sosiaalialan asiakasprosessin ja siinä käytettävät työvälineet sekä osaa hyödyntää niitä käytännön asiakastilanteissa.
- ilmaista itseään työelämän esiintymistilanteissa.
- laatia vaikuttavan viestinnän asiakirjoja ja toimia kokouksissa ja neuvotteluissa.
- ymmärtää viestinnän merkityksen sekä yhteisön että oman työnsä kannalta ja haluaa jatkuvasti parantaa omia taitojaan.
Contents
• asiantuntijaviestintä: sosiaalialan viestinnän erityispiirteet, suullinen ja kirjallinen vaikuttaminen, puheviestintä, yhteisö- ja ryhmäviestintä, kokoukset ja neuvottelut
• asiakastyön kirjaaminen
• asiakasprosessi ja sen dokumentointi
• yksilöön kohdistuva asiakastyö
• alkukartoitus ja asiakassuunnitelma
• asiakashaastattelun tekeminen
• verkostonäkökulma asiakastyön prosessissa
• asiakastyön vaikuttavuus
• oman rohkeuden lisääminen vuorovaikutustilanteissa ja reflektiokyvyn kehittäminen
Assessment Criteria
Taso 1: Opiskelija osaa
- käyttää yleisimpiä työvälineitä sosiaalialan asiakastyössä.
- hahmottaa viestintäosaamistaan ja vuorovaikutustaitojaan.
- selviytyy työelämän edellyttämissä viestintätilanteissa.
Taso 3: Opiskelija
- hallitsee asiakastyön prosessissa käytettävät työvälineet
- osaa valita asiakastilanteeseen soveltuvat työtavat ja työvälineet sekä perustella ratkaisunsa.
- kuvata oman viestintäosaamisensa ja vuorovaikutustaitojensa tason.
- ilmaista itseään sujuvasti ja tarkoituksenmukaisesti työelämän edellyttämissä tilanteissa.
Taso 5: Opiskelija osaa
- soveltaa ja kehittää asiakastyön työvälineitä asiakaslähtöisesti ja luovasti.
- analysoida ammatillisen vuorovaikutuksen lähtökohtia ja luonnetta.
- ilmaista itseään selkeästi ja kiinnostavasti työelämän edellyttämissä tilanteissa ja osoittaa valmiutta kehittää taitojaan edelleen.