VAMK

Change language: Suomi

Front Page > Archived Education > Tourism (R-TR) > 2010 > Management of a Tourism Company (RTS1200)

Management of a Tourism Company

Structure Type: Study module
Code: RTS1200
Type: Compulsory / Professional Studies
Curriculum: R-TR 2010
Level: Bachelor of Hospitality Management
Credits: 19 cr
Responsible Teacher: Martin, Elina
Language of Instruction: Swedish

Learning Outcomes

Utveckling och ledning av turismföretaget på en strategisk nivå. Du får färdigheter att leda och utveckla ansvarsfullt processer i turismföretagets affärsområden med beaktande av specialvillkoren och framgångsfaktorerna i verksamhetsmiljön. Du kan reflektera kritiskt trender/förändringar i verksamhetsmiljön och identifierar framtidens hot och möjligheter vid definition av målsättningar på företags- och destinationsnivå. Du förstår mervärdet av strategisk planering och samarbete i nätverk ur företagets synvinkel.
Du tillämpar kreativa verksamhetsmodeller och utnyttjar innovativa verktyg i företagets utvecklingsarbete utgående från företagets strategiska grunder (värden, vision, mission). Du känner igen företagets miljömässiga, ekonomiska och social-kulturella verkningar och vet hur man kan utvärdera och kontrollera dem. Du beaktar samhällets etiska krav för företagsverksamhet. Du kan utveckla och analysera till affärsverksamheten hörande kalkyler vid beslutsfattandet samt utnyttja företagets uppföljnings- och rapporteringssystem i den operativa verksamheten.


Matkailupalveluyrityksen kehittäminen ja johtaminen strategisella tasolla. Saat valmiudet johtaa ja kehittää vastuullisesti matkailuyrityksen liiketoimintaprosesseja toimintaympäristön reunaehdot ja menestystekijät huomioiden. Pystyt kriittisesti reflektoimaan toimintaympäristön trendejä/muutosta ja tunnistat tulevaisuuden uhat ja mahdollisuudet päämäärien ja tavoitteiden laadinnassa yritys ja kohdetasolla. Ymmärrät strategisen suunnittelun ja verkostoitumisen lisäarvon yrityksen näkökulmasta kohdetasolla. Sovellat luovia toimintamalleja ja hyödynnät innovatiivisia työkaluja yrityksen kehitystyössä pohjautuen yrityksen strategisiin peruslähtökohtiin (arvot, visio ja missio). Tunnistat yrityksen ympäristö, taloudellisten ja sosio-kulttuurillisten vaikutusten arvioinnin sekä hallinnan. Huomioit yhteiskunnan eettiset vaatimukset yritystoiminnassa. Pystyt kehittämään ja analysoimaan liiketoimintaan liittyviä laskelmia erilaisissa päätöksentekotilanteissa sekä osaa hyödyntää yrityksen seuranta- ja raportointijärjestelmiä operatiivisessa toiminnassa.


Back