Ympäristön tila ja käyttö
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | IEYS1104 |
Tyyppi: | Pakollinen |
OPS: | YT 2019 |
Taso: | Insinööri (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 2 (2020-2021) |
Lukukausi: | Kevät |
Laajuus: | 5 op |
Vastuuopettaja: | Laitinen, Asseri |
Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset lukuvuonna 2020-2021
Tot. | Ryhmä(t) | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|---|
3001 | YT2019-2, YT2019-2A, YT2019-2B | 1.1.2021 – 2.5.2021 | Asseri Laitinen, Toni Lustila | Suomi | 17.8.2020 – 10.1.2021 |
Osaamistavoitteet
Opiskelija ymmärtää ympäristöpaineen vaikutukset ympäristön tilaan ja sen käyttöön sekä ymmärtää ympäristöseurannan roolin sekä paikallisesti että globaalisti. Opiskelija tunnistaa ihmistoiminnan vaikutukset ympäristöön ja luontoon. Opiskelija osaa hiilineutraaliuden käsitteen ja ilmastonmuutoksen syyt sekä hallitsee ympäristösuunnittelun kestävällä tavalla.
Opiskelijan työmäärä
Työmäärä yhteensä: 135 h
Sisältö
Ihmistoiminnan globaalit ja paikalliset ympäristövaikutukset. Ympäristöseuranta. Energiantuotannon ympäristövaikutukset. Hiilineutraalius ja ilmastonmuutos.
Opiskelumateriaali
Opettajan ilmoittama materiaali.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Luennot, projektityö, harjoitustyöt, ryhmätyöt.
Arviointikriteerit
Kiitettävä
Oppija osoittaa kehityskykyisyyttä, hallitsee oppijakson vaatimukset ja sisällön sekä osaa kiitettävästi soveltaa jakson aikana hankkimaansa osaamista itsenäisessä työskentelyssä. Oppija on suorittanut annetussa aikataulussa kaikki vaadittavat osasuoritukset.
Hyvä
Oppija osoittaa pääosin hallitsevansa opintojakson vaatimukset ja sisällön sekä kykenee hyvin soveltamaan jakson aikana oppimaansa ohjatussa työskentelyssä. Oppija on suorittanut tavoitteellisesti kaikki vaadittavat osasuoritukset.
Tyydyttävä
Oppija osoittaa perehtyneensä oppijakson vaatimuksiin ja sisältöön sekä kykenee avustettuna soveltamaan tyydyttävästi jakson aikana oppimaansa. Oppija on suorittanut hyväksyttävästi kaikki vaadittavat kurssisuoritukset.
Hylätty
Oppija ei kykene osoittamaan riittävää perehtyneisyyttä oppijakson vaatimuksiin eikä sisältöön eikä kykene soveltamaan jakson aikana oppimaansa eikä arviointia annettaessa omaa riittäviä valmiuksia edetä aihealueen opinnoissa.
Arviointimenetelmät
Projektityö, ryhmätyöt.