VAMK

Vaihda kieltä: English

Etusivu > Ajankohtaiset koulutukset > Tuotantotalous (TUTA) > 2026 > Myynti ja markkinointi (TU00BW57)

Myynti ja markkinointi

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: TU00BW57
OPS: TUTA 2026
Taso: Insinööri (AMK)
Laajuus: 5 op
Vastuuopettaja: Santanen, Teemu
Opetuskieli: Suomi

Osaamistavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija:
• ymmärtää myynnin ja markkinoinnin roolin yrityksen liiketoiminnassa
• osaa soveltaa keskeisiä markkinoinnin periaatteita ja myyntiprosessin vaiheita
• hallitsee asiakassuhteiden merkityksen ja osaa hyödyntää asiakaslähtöistä ajattelua
• pystyy suunnittelemaan ja toteuttamaan perusmarkkinointitoimenpiteitä sekä arvioimaan niiden vaikutuksia

Sisältö

• Markkinoinnin perusteet: 4P-malli, segmentointi, kohdentaminen ja positiointi
• Myyntiprosessi: prospektointi, asiakastarpeiden kartoitus, ratkaisujen esittäminen, kaupan päättäminen
• Asiakassuhteiden hallinta ja CRM
• Digitaalisen markkinoinnin perusteet ja sosiaalisen median rooli
• Hinnoittelu ja arvonluonti asiakkaalle
• Käytännön harjoituksia: myyntitilanteet, markkinointisuunnitelman laatiminen


Takaisin