Myynti ja markkinointi
| Rakennetyyppi: | Opintojakso |
|---|---|
| Koodi: | TU00BW57 |
| OPS: | TUTA 2026 |
| Taso: | Insinööri (AMK) |
| Laajuus: | 5 op |
| Vastuuopettaja: | Santanen, Teemu |
| Opetuskieli: | Suomi |
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija:
• ymmärtää myynnin ja markkinoinnin roolin yrityksen liiketoiminnassa
• osaa soveltaa keskeisiä markkinoinnin periaatteita ja myyntiprosessin vaiheita
• hallitsee asiakassuhteiden merkityksen ja osaa hyödyntää asiakaslähtöistä ajattelua
• pystyy suunnittelemaan ja toteuttamaan perusmarkkinointitoimenpiteitä sekä arvioimaan niiden vaikutuksia
Sisältö
• Markkinoinnin perusteet: 4P-malli, segmentointi, kohdentaminen ja positiointi
• Myyntiprosessi: prospektointi, asiakastarpeiden kartoitus, ratkaisujen esittäminen, kaupan päättäminen
• Asiakassuhteiden hallinta ja CRM
• Digitaalisen markkinoinnin perusteet ja sosiaalisen median rooli
• Hinnoittelu ja arvonluonti asiakkaalle
• Käytännön harjoituksia: myyntitilanteet, markkinointisuunnitelman laatiminen
