3D-tuotanto
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | TTSS3003 |
Tyyppi: | Pakollinen |
OPS: | TK 2017 / 2018 / 2019 / 2020 / 2021 |
Taso: | Tradenomi (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 3 (2019-2020 / 2020-2021 / 2021-2022 / 2022-2023 / 2023-2024) |
Laajuus: | 5 op |
Vastuuopettaja: | Rajala, Päivi |
Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset
Tot. | Ryhmä(t) | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|---|
1 | T-TK-3-1, T-TK-3-2 | 6.1.2020 – 24.5.2020 | Päivi Rajala | 16.12.2019 – 14.1.2020 | |
3001 | TK2018-3A, TK2018-3B | 4.1.2021 – 2.5.2021 | Päivi Rajala | Suomi | 17.8.2020 – 10.1.2021 |
3002 | TK2019-3A, TK2019-3B | 3.1.2022 – 1.5.2022 | Päivi Rajala | Suomi | 1.12.2021 – 10.1.2022 |
3003 | TK2020-3A, TK2020-3B | 2.1.2023 – 30.4.2023 | Päivi Rajala | Suomi | 1.12.2022 – 10.1.2023 |
3004 | TK2021-3A, TK2021-3B | 8.1.2024 – 28.4.2024 | Päivi Rajala | Suomi | 1.12.2023 – 12.1.2024 |
Alla oleva kuvaus koskee lukuvuotta: 2023-2024
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää 3D-grafiikan periaatteet ja työtavat sekä osaa mallintaa 3D-grafiikkaa ja toteuttaa 3D-animaatioita. Opiskelija osaa hyödyntää 3d-mallinnusmenetelmiä, teksturointia, valaistusta, renderöintiä ja kameratoimintoja. Opiskelija osaa käyttää 3D-mallinnusohjelmaa projekteissa.
Opiskelijan työmäärä
Opiskelijan työmäärä 135 h
Sisältö
Opintojakso sisältää kolmiulotteisen mallintamisen periaatteita, mallinnuksen tekniikoita ja työskentelymenetelmiä. Opintojaksolla mallinnetaan perusprimitiivejä, 2D- ja 3D-malleja ja koostetaan 3D-animaatioita.
Aluevaikuttavuus
3D-mallinnusten tuotannossa huomioidaan alueen yritysten 3D-mallinnustarpeita.
Kansainvälisyys
Käytetään osittain englanninkielistä opiskelumateriaalia
Opiskelumateriaali
Murdock, K. L. 2020. Autodesk 3ds Max 2020 Complete Reference Guide
verkkomateriaalit ja manuaalit
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Verkkotuetut luennot, oppimistehtävät ja itsenäinen harjoitustyö.
Arviointikriteerit
5 = Opiskelija osaa käyttää 3D-animointiin ja -3D-grafiikkaan tarkoitettuja työkaluja erinomaisesti, ja hallitsee 3D-tuotannon periaatteet, menetelmät ja tekniikat erinomaisesti sekä osaa soveltaa tietojaan ja taitojaan projekteissa.
3 = Opiskelija osaa käyttää 3D-animointiin ja -3D-grafiikkaan tarkoitettuja työkaluja hyvin, ja hallitsee 3D-tuotannon periaatteet, menetelmät ja tekniikat hyvin sekä osaa soveltaa tietojaan ja taitojaan projekteissa.
1 = Opiskelija osaa käyttää 3D-animaatioon ja 3D-grafiikkaan tarkoitettuja työkaluja, ja tuntee 3D-tuotannon periaatteet, menetelmät ja tekniikat.
Arviointimenetelmät
tehtävät ja projektityö