VAMK

Vaihda kieltä: English

Etusivu > Opintohaku > 3D-mallinnus ja animaatiot (TTS3203) > 2018-2019

3D-mallinnus ja animaatiot

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: TTS3203
Tyyppi: Pakollinen valinnainen (vaihtoehtoinen) / Ammattiopinnot
OPS: TK 2016
Taso: Tradenomi (AMK)
Opiskeluvuosi: 3 (2018-2019)
Laajuus: 5 op
Vastuuopettaja: Rajala, Päivi
Opetuskieli: Suomi

Toteutukset lukuvuonna 2018-2019

Tot.Ryhmä(t)OpiskeluaikaOpettaja(t)KieliLähiop.Ilmoittautuminen
12T-TK-3-17.1.2019 – 26.5.2019Päivi RajalaSuomi 10.12.2018 – 14.1.2019
 T-TK-3DIP1 – P2Päivi RajalaSuomi45 h 

Osaamistavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää 3D-grafiikan periaatteet ja osaa tuottaa 3D-grafiikkaa ja -animaatioita. Hän osaa 3D-mallinnuksen työtavat. Hän osaa animoinnin, teksturoinnin, valaistuksen ja renderöinnin sekä kameratoiminnot. Opiskelija osaa käyttää 3D-mallinnuksen keinoja erilaisissa käyttötarkoituksisssa.

Opiskelijan työmäärä

Työmäärä yhteensä: 135 h työjärjestyksessä olevaa ja itsenäistä opiskelua. Oman oppimisen arviointi 1 h sisältyy lähiopetukseen.

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

graafisen tuotannon työkalut

Sisältö

Opintojaksolla opiskellaan kolmiulotteisen mallintamisen periaatteita, tekniikoita ja työskentelymenetelmiä. Opintojaksolla mallinnetaan perusprimitiivejä ja 3D-mallinnuskohteita sekä yhdistetään 2D-/3D-malleja. Mallinnuksen osana luodaan omia materiaaleja ja tekstuureita, säädetään valaistusta ja kameratoimintoja. Lopputuloksena on korkealaatuisia 3D-mallinnuskuvia ja -animaatioita.

Opiskelumateriaali

Murdock, K. L. 2014. Autodesk 3ds Max 2014 Bible.

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Virtuaalituetut luennot, oppimistehtävät ja harjoitustyö, yht 135 h

Arviointikriteerit

5 = Opiskelija osaa käyttää 3D-animointiin ja -3D-grafiikkaan tarkoitettuja työkaluja erinomaisesti, ja hallitsee 3D-tuotannon periaatteet, tekniikat ja toimitatavat erinomaisesti sekä osaa soveltaa tietojaan ja taitojaan projekteissa.
3 = Opiskelija osaa käyttää 3D-animointiin ja -3D-grafiikkaan tarkoitettuja työkaluja hyvin, ja hallitsee 3D-tuotannon periaatteet, tekniikat ja toimitatavat sekä osaa soveltaa tietojaan ja taitojaan projekteissa.
1 = Opiskelija osaa käyttää 3D-animaatioon ja 3D-grafiikkaan tarkoitettuja työkaluja, ja tuntee 3D-tuotannon periaatteet, tekniikat ja toimitatavat.

Arviointimenetelmät

Oppija osoittaa osaamisensa tekemällä harjoitukset ja harjoitustyön (100 %). Arvioinnissa käytetään numeerista skaalaa (0-5).


Takaisin