VAMK

Vaihda kieltä: English

Etusivu > Opintohaku > 3D-mallinnus ja animaatiot (TTS3203) > 2016-2017

3D-mallinnus ja animaatiot

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: TTS3203
Tyyppi: Pakollinen valinnainen (vaihtoehtoinen) / Ammattiopinnot
OPS: TK 2014
Taso: Tradenomi (AMK)
Opiskeluvuosi: 3 (2016-2017)
Laajuus: 5 op
Vastuuopettaja: Rajala, Päivi
Opetuskieli: Suomi

Toteutukset lukuvuonna 2016-2017

Tot.Ryhmä(t)OpiskeluaikaOpettaja(t)KieliIlmoittautuminen
10T-TK-3DI9.1.2017 – 29.4.2017Päivi RajalaSuomi12.12.2016 – 16.1.2017

Osaamistavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää 3D-grafiikan periaatteet ja osaa tuottaa 3D-grafiikkaa ja -animaatioita. Hän osaa 3D-mallinnuksen työtavat. Hän osaa animoinnin, teksturoinnin, valaistuksen ja renderöinnin sekä kameratoiminnot. Opiskelija osaa käyttää 3D-mallinnuksen keinoja erilaisissa käyttötarkoituksisssa.

Opiskelijan työmäärä

Työmäärä yhteensä: 135 h
Oman oppimisen arviointi 1 h sisältyy lähiopetukseen.

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

graafisen tuotannon työkalut

Sisältö

Opintojaksolla opiskellaan kolmiulotteisen mallintamisen periaatteita, tekniikoita ja työskentelymenetelmiä. Opintojaksolla mallinnetaan perusprimitiivejä ja 3D-mallinnuskohteita sekä yhdistetään 2D-/3D-malleja. Mallinnuksen osana luodaan omia materiaaleja ja tekstuureita, säädetään valaistusta ja kameratoimintoja. Lopputuloksena on korkealaatuisia 3D-mallinnuskuvia ja -animaatioita.

Opiskelumateriaali

Murdock, K. L. 2014. Autodesk 3ds Max 2014 Bible.

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Virtuaalituetut luennot ja oppimistehtävät 75 h ja itsenäinen harjoitustyö 60 h.

Arviointikriteerit

5 = Opiskelija osaa käyttää 3D-animointiin ja -3D-grafiikkaan tarkoitettuja työkaluja erinomaisesti, ja hallitsee 3D-tuotannon periaatteet, tekniikat ja toimitatavat erinomaisesti sekä osaa soveltaa tietojaan ja taitojaan projekteissa.
3 = Opiskelija osaa käyttää 3D-animointiin ja -3D-grafiikkaan tarkoitettuja työkaluja hyvin, ja hallitsee 3D-tuotannon periaatteet, tekniikat ja toimitatavat sekä osaa soveltaa tietojaan ja taitojaan projekteissa.
1 = Opiskelija osaa käyttää 3D-animaatioon ja 3D-grafiikkaan tarkoitettuja työkaluja, ja tuntee 3D-tuotannon periaatteet, tekniikat ja toimitatavat.

Arviointimenetelmät

Oppija osoittaa osaamisensa tekemällä harjoitukset ja harjoitustyön (100 %). Arvioinnissa käytetään numeerista skaalaa (0-5).


Takaisin