Hankeharjoitus
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | TTKA0807 |
Tyyppi: | Pakollinen |
OPS: | TK 2018 |
Taso: | Tradenomi (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 3 (2020-2021) |
Laajuus: | 5 op |
Vastuuopettaja: | Rajala, Päivi |
Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset lukuvuonna 2020-2021
Tot. | Ryhmä(t) | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|---|
3001 | TK2018-3A, TK2018-3B | 19.10.2020 – 2.5.2021 | Kenneth Norrgård, Klaus Salonen, Päivi Rajala | Suomi | 17.8.2020 – 11.9.2020 |
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa soveltaa IT-opinnoissaan aiemmin oppimiaan asioita it-alaan liittyvän hankkeen suunnittelussa, toteuttamisessa ja arvioinnissa. Keskeisenä oppimistavoitteena on suunnitella ja toteuttaa hanke tiimissä projektinhallinnan osaamistaan hyödyntäen.
Opiskelijan työmäärä
Työmäärä yhteensä: 135h
- mistä työjärjestyksessä olevaa ohjattua opiskelua 30 h
- mistä työjärjestyksessä olevaa itsenäistä tiimityöskentelyä 40 h
- mistä tiimityötä, itsenäistä työskentelyä ja projektiraportointia 65 h
Oman oppimisen arviointi 1 h sisältyy opetukseen.
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Toisen vuoden suuntaavat opinnot
Sisältö
Tarvelähtöisen hankkeen toteuttaminen toimeksiantona. Hankesuunnitelman laatiminen sekä hankkeen suunnitelman mukainen toteuttaminen. Erityisesti ajankohtaiset aihealueet korostuvat kuten IoT, Big Data ja uudet teknologiat. Tulosten kriittinen arviointi hankesuunnitelman pohjalta.
Aluevaikuttavuus
Kurssin sisällössä otetaan huomioon alueen energia-alan yritysten sekä kansainvälisen kaupan erityispiirteet.
Kansainvälisyys
Kurssin sisällössä otetaan huomioon alueen energia-alan yritysten sekä kansainvälisen kaupan erityispiirteet.
Opiskelumateriaali
Päätetään myöhemmin
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Kokonaiskuvan hahmottaminen, henkilökohtainen/ryhmäkohtainen ohjaus, projektiopiskelu, yhteistoiminnallinen opiskelu, kirjoittamalla oppiminen, ongelmaperusteinen oppiminen, verkkotuettu opetus.
Arviointikriteerit
Kiitettävä 5
Opiskelija osaa kriittisesti arvioida projektin toteutusta, vertailla tuloksia alkuperäiseen hankesuunnitelmaan sekä perustella lopputulokseen vaikuttaneita tekijöitä (kyky arvioida toteutusratkaisujen arvoa ajatellen hankkeen lopputulosta). Opiskelija pystyy luomaan joitain uutta olemassa olevan tiedon pohjalta (synteesi). Opiskelija osaa kokonaisvaltaisesti johtaa ja hallita projektityöskentely prosessia.
Hyvä 3
Osaa soveltaa osaamistaan hankkeen käytännön suunnittelussa, toteutuksessa ja arvioinnissa sekä osaa käyttää hankkimaansa tietoa oikeassa tilanteessa. Ymmärtää hankekokonaisuuden osat ja niiden väliset suhteet.
Tyydyttävä 1
Tunnistaa projektityöskentelyn peruslähtökohdat sekä tunnistaa tarvelähtöisen projektin toteutusedellytykset. Opiskelija osaa toteuttaa elinkeinoon liittyvän hankkeen tietyssä toimintaympäristössä
Arviointimenetelmät
Arvioinnissa käytetään numeerinen skaala (0-5). Arviointi tapahtuu toteutetun hankkeen pohjalta, opiskelija tekee kirjallisen projektiraportin. Arvioinnissa keskeisessä roolissa on opiskelijan itsearviointi hankkeen toteutuksesta.
-Kirjallinen raportti 30%
-Suullinen esitys 30%
-työprosessi 20%
-Itsearviointi 20%