VAMK

Vaihda kieltä: English

Etusivu > Ajankohtaiset koulutukset > Tietotekniikan koulutus (TT) > 2016V > Vuosi 4 > Business-to-Business-markkinointi (ILTS1001)

Business-to-Business-markkinointi

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: ILTS1001
Tyyppi: Pakollinen valinnainen (vaihtoehtoinen) / Ammattiopinnot
OPS: TT 2016V
Taso: Insinööri (AMK)
Opiskeluvuosi: 4 (2019-2020)
Laajuus: 2 op
Vastuuopettaja: Skåtar, Kim
Opetuskieli: Suomi

Osaamistavoitteet

Opiskelija ymmärtää yritysten välisen markkinoinnin, erityisesti markkinointiviestinnän erityispiirteet. Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa yhteisöjen välisen myyntityön.

Opiskelijan työmäärä

Työmäärä yhteensä 54 h, josta työjärjestyksessä olevaa opiskelua 20 h ja itsenäistä opiskelua 34 h.
Oman oppimisen arviointi 1 h sisältyy lähiopetukseen.

Sisältö

Business-to-business-markkinoinnin toimintakenttä, organisaationaalinen ostaminen, neuvotteleva myyntityö, menekinedistäminen, suhdetoiminta ja mainonta.

Opiskelumateriaali

Coe, J.M. 2004. The Fundamentals of Business to Business Sales and Marketing. New York. McGraw-Hill. Muu luennoitsijan ilmoittama materiaali.

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Luennot, harjoitus- ja projektityöt, myyntineuvottelujen videointi.

Arviointikriteerit

Tentti:
Arvosana 5: käyttää ja soveltaa keskeisiä teorioita, käsitteitä ja menetelmiä sujuvasti erilaisissa tilanteissa.
Arvosana 3: käyttää johdonmukaisesti teorioita, käsitteitä ja menetelmiä kirjallisessa ja suullisessa viestinnässä.
Arvosana 1: käyttää keskeisiä teorioita, käsitteitä ja menetelmiä erilaisissa tilanteissa.

Tehtävä:
Arvosana 5: kerätä tietoa systemaattisesti oman alan tieteellisistä julkaisuista
- luokitella ja vertailla eri tiedonlähteitä ja jäsentää hankkimaansa tietoa
- muokata tietoa käyttökelpoiseksi
- arvioida tiedon oikeellisuutta ja luotettavuutta
- ymmärtää alan kehittämistarpeita ja esittää kehittämistoimenpiteitä
- analysoida ja arvioida käytännön toiminnassa ilmeneviä ammatillisia ongelmia
- perustella teoriaperustaisesti asiantuntijatehtävissä toimiessaan
Arvosana 3: muokata ja soveltaa kerättyä tietoa,
- arvioida tiedon oikeellisuutta,
- kerätä tietoa oman alan tieteellisistä julkaisuista
- perustella asiantuntijatehtävissä toimiessaan tekemiään ratkaisuja
- käyttää itsenäisesti erilaisia ongelmanratkaisumenetelmiä
- tunnistaa alan kehittämistarpeita
Arvosana 1: kerätä ja käyttää tietoa eri lähteistä,
- ymmärtää tiedon oikeellisuuden ja luotettavuuden merkityksen ja menetelmät
- perustella asiantuntijatehtävissä toimiessaan tekemiään ratkaisuja
- käyttää ohjatusti ongelmanratkaisumenetelmiä
- löytää alan kehittämistarpeita

Arviointimenetelmät

Numeerinen arviointi (0-5). Tentti 70 %, tehtävät 30 %.


Takaisin