Business-to-Business-markkinointi
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | ILTS1001 |
Tyyppi: | Pakollinen valinnainen (vaihtoehtoinen) / Ammattiopinnot |
OPS: | TT 2014V |
Taso: | Insinööri (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 3 (2016-2017) |
Laajuus: | 2 op |
Vastuuopettaja: | Skåtar, Kim |
Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset lukuvuonna 2016-2017
Tot. | Ryhmä(t) | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|---|
1 | I-TT-3V | 6.3.2017 – 30.4.2017 | Kim Skåtar | Suomi | 12.12.2016 – 16.1.2017 |
Osaamistavoitteet
Opiskelija ymmärtää yritysten välisen markkinoinnin, erityisesti markkinointiviestinnän erityispiirteet. Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa yhteisöjen välisen myyntityön.
Opiskelijan työmäärä
Työmäärä yhteensä 54 h, josta työjärjestyksessä olevaa opiskelua 20 h ja itsenäistä opiskelua 34 h.
Oman oppimisen arviointi 1 h sisältyy lähiopetukseen.
Sisältö
Business-to-business-markkinoinnin toimintakenttä, organisaationaalinen ostaminen, neuvotteleva myyntityö, menekinedistäminen, suhdetoiminta ja mainonta.
Opiskelumateriaali
Coe, J.M. 2004. The Fundamentals of Business to Business Sales and Marketing. New York. McGraw-Hill. Muu luennoitsijan ilmoittama materiaali.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Luennot, harjoitus- ja projektityöt, myyntineuvottelujen videointi.
Arviointikriteerit
Tentti:
Arvosana 5: käyttää ja soveltaa keskeisiä teorioita, käsitteitä ja menetelmiä sujuvasti erilaisissa tilanteissa.
Arvosana 3: käyttää johdonmukaisesti teorioita, käsitteitä ja menetelmiä kirjallisessa ja suullisessa viestinnässä.
Arvosana 1: käyttää keskeisiä teorioita, käsitteitä ja menetelmiä erilaisissa tilanteissa.
Tehtävä:
Arvosana 5: kerätä tietoa systemaattisesti oman alan tieteellisistä julkaisuista
- luokitella ja vertailla eri tiedonlähteitä ja jäsentää hankkimaansa tietoa
- muokata tietoa käyttökelpoiseksi
- arvioida tiedon oikeellisuutta ja luotettavuutta
- ymmärtää alan kehittämistarpeita ja esittää kehittämistoimenpiteitä
- analysoida ja arvioida käytännön toiminnassa ilmeneviä ammatillisia ongelmia
- perustella teoriaperustaisesti asiantuntijatehtävissä toimiessaan
Arvosana 3: muokata ja soveltaa kerättyä tietoa,
- arvioida tiedon oikeellisuutta,
- kerätä tietoa oman alan tieteellisistä julkaisuista
- perustella asiantuntijatehtävissä toimiessaan tekemiään ratkaisuja
- käyttää itsenäisesti erilaisia ongelmanratkaisumenetelmiä
- tunnistaa alan kehittämistarpeita
Arvosana 1: kerätä ja käyttää tietoa eri lähteistä,
- ymmärtää tiedon oikeellisuuden ja luotettavuuden merkityksen ja menetelmät
- perustella asiantuntijatehtävissä toimiessaan tekemiään ratkaisuja
- käyttää ohjatusti ongelmanratkaisumenetelmiä
- löytää alan kehittämistarpeita
Arviointimenetelmät
Numeerinen arviointi (0-5). Tentti 70 %, tehtävät 30 %.