Piirianalyysi
| Rakennetyyppi: | Opintojakso | 
|---|---|
| Koodi: | ITTA0104 | 
| Tyyppi: | Pakollinen / Ammattiopinnot | 
| OPS: | TT 2014 | 
| Taso: | Insinööri (AMK) | 
| Opiskeluvuosi: | 2 (2015-2016) | 
| Laajuus: | 3 op | 
| Vastuuopettaja: | Ahvonen, Jani | 
| Opetuskieli: | Suomi | 
Toteutukset lukuvuonna 2015-2016
| Tot. | Ryhmä(t) | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen | 
|---|---|---|---|---|---|
| 7 | I-TT-1N | 4.1.2016 – 12.3.2016 | Santiago Chavez Vega | Suomi | 7.12.2015 – 10.1.2016 | 
Osaamistavoitteet
Opiskelija hallitsee vaihtovirtapiirien osoitinlaskennan, osaa soveltaa sitä käytännön piireihin ja valita kuhunkin sovellukseen parhaan ratkaisumenentelmän. Osaa käyttää laskennassa hyväkseen PC-laskentaohjelmia.
Opiskelijan työmäärä
Kokonaistyömäärä on 81 h, sisältäen nuorisoasteella 42 h ja aikuisasteella 30 h työjärjestyksessä olevaa opiskelua, lopun ollessa itsenäistä työskentelyä.
Oman oppimisen arviointi 1 h sisältyy lähiopetukseen.
Sisältö
Osoitinlaskenta, teholaskut vaihtosähköpiireissä, sarja- ja rinnakkaisresonassipiirit ja niiden sovellukset. Matriisiyhtälöiden käyttö silmukka- ja solmupistemenetelmissä, superpositio- ja Theveninin sekä Nortonin menetelmän soveltaminen. Yksinkertaiset verkkofunktiot, desibelin käyttö ja vahvistimia sisältävät piirit.
Opiskelumateriaali
Opettajan toimittama materiaali.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Luennot ja laskuharjoitukset.
Arviointikriteerit
Arvosana 5: Opiskelija ymmärtää suurimman osan aiheesta käsitellyistä käsitteistä (n. 90 %) käsitteistä ja pystyy soveltamaan niitä itsenäisesti tai kehittämään sovelluksen, jolla on paljon kehittyneitä ominaisuuksia.
Arvosana 3: Opiskelija ymmärtää huomattavan määrän (n. 60 %) aiheesta käsitellyistä käsitteistä ja pystyy soveltamaan niitä itsenäisesti tai kehittämään sovelluksen, jolla on kohtuullinen määrä ominaisuuksia.
Arvosana 1: Opiskelija ymmärtää käsitellyn aiheen peruskäsitteet (n. 40 %) ja pystyy soveltamaan niitä tai kehittämään yksinkertaisen sovelluksen.
Arviointimenetelmät
Loppukoe.
