Palvelulähtöisyys liiketoiminnan kehittämisessä
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | TLYV1004 |
Tyyppi: | Pakollinen |
OPS: | TLY 2017 / 2019 |
Taso: | Tradenomi (ylempi AMK) |
Opiskeluvuosi: | 1 (2017-2018 / 2019-2020) |
Laajuus: | 5 op |
Vastuuopettaja: | Mannila, Margit |
Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset
Tot. | Ryhmä(t) | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|---|
1 | 8.1.2018 – 27.4.2018 | Kim Skåtar, Peter Smeds | Suomi | 11.12.2017 – 15.1.2018 | |
2 | T-LY-1Y | 26.8.2019 – 24.5.2020 | Margit Mannila | Suomi | 16.12.2019 – 14.1.2020 |
Alla oleva kuvaus koskee lukuvuotta: 2019-2020
Osaamistavoitteet
Opiskelija ymmärtää palvelulogiikan merkityksen liiketoiminnan johtamisessa sekä palvelu- että teollisen yrityksen näkökulmasta. Opiskelija perehtyy asiakassuhdelähtöiseen liiketoiminnan johtamiseen.
Opiskelijan työmäärä
Opiskelijan työmäärä: 135 h. Ohjattua lähiopetusta: 21 h. Itsenäistä opiskelua: 114 h. Oman oppimisen arviointi 1 h sisältyy lähiopetukseen.
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Ensimmäisen vuoden opintojaksot
Sisältö
Palvelujärjestelmän osat, palvelun laatu ja koettu arvo, palvelujohtamisen periaatteet, CRM yrityksen toimintastrategiana.
Aluevaikuttavuus
Kurssin sisällössä otetaan huomioon alueen energia-alan yritysten sekä kansainvälisen kaupan erityispiirteet.
Kansainvälisyys
Kurssin sisällössä otetaan huomioon alueen energia-alan yritysten sekä kansainvälisen kaupan erityispiirteet.
Opiskelumateriaali
Peppers, D. & Rogers, M. (2014): Managing customer relationships : a strategic framework / Hoboken : John Wiley.
Grönroos, Christian: Service Management and Marketing. Customer Management in Service Competition. John Wiley & Sons, 2007
Muu luennoitsijan erikseen nimeämä materiaali
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Luennot 21 h, projektityö 40 h, itsenäinen opiskelu 74 h
Arviointikriteerit
1 Opiskelija ymmärtää palvelulähtöisen liiketoiminnan johtamisen perusteet.
3 Opiskelijalla on hyvä ymmärrys palvelulähtöisen liiketoiminnan johtamisen periaatteista ja osaa suppeasti soveltaa periaatteita käytännössä.
5 Opiskelijalla on kiitettävä ymmärrys palvelulähtöisen liiketoiminnan johtamisen periaatteista ja osaa laajasti soveltaa periaatteita käytännössä.
Arviointimenetelmät
Kurssitehtävän suorittaminen 40%
Tentti 60%