VAMK

Vaihda kieltä: English

Etusivu > Ajankohtaiset koulutukset > Liiketoimintaosaaminen (ylempi AMK) (TLY) > 2017 > Vuosi 1 > Palvelulähtöisyys liiketoiminnan kehittämisessä (TLYV1004)

Palvelulähtöisyys liiketoiminnan kehittämisessä

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: TLYV1004
Tyyppi: Pakollinen
OPS: TLY 2017
Taso: Tradenomi (ylempi AMK)
Opiskeluvuosi: 1 (2017-2018)
Laajuus: 5 op
Vastuuopettaja: Skåtar, Kim
Opetuskieli: Suomi

Toteutukset lukuvuonna 2017-2018

Tot.OpiskeluaikaOpettaja(t)KieliIlmoittautuminen
18.1.2018 – 27.4.2018Kim Skåtar, Peter SmedsSuomi11.12.2017 – 15.1.2018

Suoritus rästissä? Katso toteutukset lukuvuonna 2019-2020.

Osaamistavoitteet

Opiskelija ymmärtää palvelulogiikan merkityksen liiketoiminnan johtamisessa sekä palvelu- että teollisen yrityksen näkökulmasta. Opiskelija perehtyy asiakassuhdelähtöiseen liiketoiminnan johtamiseen.

Opiskelijan työmäärä

Opiskelijan työmäärä: 135 h. Ohjattua lähiopetusta: 21 h. Itsenäistä opiskelua: 114 h. Oman oppimisen arviointi 1 h sisältyy lähiopetukseen.

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

Ensimmäisen vuoden opintojaksot

Sisältö

Palvelujärjestelmän osat, palvelun laatu ja koettu arvo, palvelujohtamisen periaatteet, CRM yrityksen toimintastrategiana.

Aluevaikuttavuus

Kurssin sisällössä otetaan huomioon alueen energia-alan yritysten sekä kansainvälisen kaupan erityispiirteet.

Kansainvälisyys

Kurssin sisällössä otetaan huomioon alueen energia-alan yritysten sekä kansainvälisen kaupan erityispiirteet.

Opiskelumateriaali

Peppers, D. & Rogers, M. (2014): Managing customer relationships : a strategic framework / Hoboken : John Wiley.

Grönroos, Christian: Service Management and Marketing. Customer Management in Service Competition. John Wiley & Sons, 2007

Muu luennoitsijan erikseen nimeämä materiaali

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Luennot 21 h, projektityö 40 h, itsenäinen opiskelu 74 h

Arviointikriteerit

1 Opiskelija ymmärtää palvelulähtöisen liiketoiminnan johtamisen perusteet.
3 Opiskelijalla on hyvä ymmärrys palvelulähtöisen liiketoiminnan johtamisen periaatteista ja osaa suppeasti soveltaa periaatteita käytännössä.
5 Opiskelijalla on kiitettävä ymmärrys palvelulähtöisen liiketoiminnan johtamisen periaatteista ja osaa laajasti soveltaa periaatteita käytännössä.

Arviointimenetelmät

Kurssitehtävän suorittaminen 40%
Tentti 60%


Takaisin