Palvelulähtöisyys liiketoiminnan kehittämisessä
| Rakennetyyppi: | Opintojakso |
|---|---|
| Koodi: | TLYV1004 |
| Tyyppi: | Pakollinen |
| OPS: | TLY 2017 |
| Taso: | Tradenomi (ylempi AMK) |
| Opiskeluvuosi: | 1 (2017-2018) |
| Laajuus: | 5 op |
| Vastuuopettaja: | Skåtar, Kim |
| Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset lukuvuonna 2017-2018
| Tot. | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
|---|---|---|---|---|
| 1 | 8.1.2018 – 27.4.2018 | Kim Skåtar, Peter Smeds | Suomi | 11.12.2017 – 15.1.2018 |
Suoritus rästissä? Katso toteutukset lukuvuonna 2019-2020.
Osaamistavoitteet
Opiskelija ymmärtää palvelulogiikan merkityksen liiketoiminnan johtamisessa sekä palvelu- että teollisen yrityksen näkökulmasta. Opiskelija perehtyy asiakassuhdelähtöiseen liiketoiminnan johtamiseen.
Opiskelijan työmäärä
Opiskelijan työmäärä: 135 h. Ohjattua lähiopetusta: 21 h. Itsenäistä opiskelua: 114 h. Oman oppimisen arviointi 1 h sisältyy lähiopetukseen.
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Ensimmäisen vuoden opintojaksot
Sisältö
Palvelujärjestelmän osat, palvelun laatu ja koettu arvo, palvelujohtamisen periaatteet, CRM yrityksen toimintastrategiana.
Aluevaikuttavuus
Kurssin sisällössä otetaan huomioon alueen energia-alan yritysten sekä kansainvälisen kaupan erityispiirteet.
Kansainvälisyys
Kurssin sisällössä otetaan huomioon alueen energia-alan yritysten sekä kansainvälisen kaupan erityispiirteet.
Opiskelumateriaali
Peppers, D. & Rogers, M. (2014): Managing customer relationships : a strategic framework / Hoboken : John Wiley.
Grönroos, Christian: Service Management and Marketing. Customer Management in Service Competition. John Wiley & Sons, 2007
Muu luennoitsijan erikseen nimeämä materiaali
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Luennot 21 h, projektityö 40 h, itsenäinen opiskelu 74 h
Arviointikriteerit
1 Opiskelija ymmärtää palvelulähtöisen liiketoiminnan johtamisen perusteet.
3 Opiskelijalla on hyvä ymmärrys palvelulähtöisen liiketoiminnan johtamisen periaatteista ja osaa suppeasti soveltaa periaatteita käytännössä.
5 Opiskelijalla on kiitettävä ymmärrys palvelulähtöisen liiketoiminnan johtamisen periaatteista ja osaa laajasti soveltaa periaatteita käytännössä.
Arviointimenetelmät
Kurssitehtävän suorittaminen 40%
Tentti 60%
