Hankeharjoitus
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | TLTP0901 |
OPS: | LT 2022 / 2022V / 2022W |
Taso: | Tradenomi (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 3 (2024-2025) |
Lukukausi: | Syksy |
Laajuus: | 5 op |
Vastuuopettaja: | Smeds, Peter |
Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset lukuvuonna 2024-2025
Tot. | Ryhmä(t) | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|---|
3018 | LT2022-3K | 19.8.2024 – 15.12.2024 | Daniel Sahebi, Teemu Myllylä | Suomi | 1.8.2024 – 6.9.2024 |
3019 | LT2022-3M | 19.8.2024 – 15.12.2024 | Camilla Harald, Heidi Skjäl, Thomas Sabel | Suomi | 1.8.2024 – 6.9.2024 |
3020 | LT2022-3O, LT2022-3W | 19.8.2024 – 15.12.2024 | Marika Teirfolk-Naarmala, Päivi Auranen | Suomi | 1.8.2024 – 6.9.2024 |
3021 | LT2022-3T | 21.10.2024 – 2.3.2025 | Harri Lehtimäki | Suomi | 1.8.2024 – 6.9.2024 |
3022 | LT2022V-3T | 19.8.2024 – 28.2.2025 | Harri Lehtimäki | Suomi | 1.8.2024 – 6.9.2024 |
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa soveltaa kaikkia aiemmin oppimiaan asioita suuntautumisvaihtoehtoonsa liittyvän hankkeen käytännön suunnittelussa, toteuttamisessa ja arvioinnissa. Keskeisenä oppimistavoitteena on, että opiskelija sisäistää kriittisen arvioinnin merkityksen hanketyöskentelyssä
Opiskelijan työmäärä
Työmäärä yhteensä: 135h
-mistä työjärjestyksessä olevaa opiskelua 12h
- aloitusluento 4h
- henkilö- / ryhmäkohtainen ohjaus, palautekeskustelu, sekä esitys toimeksiantajalle 8h
tuntia per henkilö / ryhmä
-mistä itsenäistä opiskelua 110h
- itsenäinen projektityöskentely
- Hankesuunnitelman, kirjallisen loppuraportin ja esitysmateriaalin
teko
- verkkopohjaiset opinnot
- Oman oppimisen arviointi 1 h sisältyy lähiopetukseen.
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Toisen vuoden suuntaavat opinnot
Sisältö
Tarvelähtöisen hankkeen toteuttaminen toimeksiantona. Hankesuunnitelman laatiminen sekä hankkeen suunnitelman mukainen toteuttaminen, Tulosten kriittinen arviointi hankesuunnitelman pohjalta.
Aluevaikuttavuus
Opintojakson toimeksiannot tulevat pääasiallisesti alueen yrityksiltä
Kansainvälisyys
Toimeksiantoihin pyritään samaan kansainvälinen ulottuvuus
Opiskelumateriaali
Heagney, J. (2011). Fundamentals of Project Management. AMACOM
Toteutettujen hankkeiden hankesuunnitelmat ja projektiraportit
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Kokonaiskuvan hahmottaminen, henkilökohtainen/ryhmäkohtainen ohjaus, projektiopiskelu, yhteistoiminnallinen opiskelu, kirjoittamalla oppiminen, ongelmaperusteinen oppiminen, verkkotuettu opetus
Arviointikriteerit
Kiitettävä 5
Opiskelija osaa kriittisesti arvioida projektin toteutusta, vertailla tuloksia alkuperäiseen hankesuunnitelmaan sekä perustella lopputulokseen vaikuttaneita tekijöitä (kyky arvioida toteutusratkaisujen arvoa ajatellen hankkeen lopputulosta). Opiskelija pystyy luomaan joitain uutta olemassa olevan tiedon pohjalta (synteesi). Opiskelija osaa kokonaisvaltaisesti johtaa ja hallita projektityöskentely prosessia.
Hyvä 3
Osaa soveltaa osaamistaan hankkeen käytännön suunnittelussa, toteutuksessa ja arvioinnissa sekä osaa käyttää hankkimaansa tietoa oikeassa tilanteessa. Ymmärtää hankekokonaisuuden osat ja niiden väliset suhteet.
Tyydyttävä 1
Tunnistaa projektityöskentelyn peruslähtökohdat sekä tunnistaa tarvelähtöisen projektin toteutusedellytykset. Opiskelija osaa toteuttaa elinkeinoon liittyvän hankkeen tietyssä toimintaympäristössä
Arviointimenetelmät
Arvioinnissa käytetään numeerinen skaala (0-5). Arviointi tapahtuu toteutetun hankkeen pohjalta, opiskelija tekee kirjallisen Projektiraportin. Arvioinnissa keskeisessä roolissa on opiskelijan itsearviointi hankkeen toteutuksesta.
-Kirjallinen raportti 30%
-Suullinen esitys 30%
-työprosessi 20%
-Itsearviointi 20%