Saksan alkeet
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | TLTP0136 |
Tyyppi: | Pakollinen |
OPS: | LT 2019 |
Taso: | Tradenomi (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 1 (2019-2020) |
Lukukausi: | Kevät |
Laajuus: | 4 op |
Vastuuopettaja: | Savolainen, Katariina |
Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset lukuvuonna 2019-2020
Tot. | Ryhmä(t) | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Lähiop. | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|---|---|
5 | T-LT-1-1, T-LT-1-2 | 6.1.2020 – 24.5.2020 | Katariina Savolainen | Suomi | 44 h | 16.12.2019 – 14.1.2020 |
6 | T-LT-1-2, T-LT-1-3, T-LT-1-4 | 6.1.2020 – 24.5.2020 | Sari Isokangas | Suomi | 44 h | 16.12.2019 – 14.1.2020 |
7 | T-LT-1-2, T-LT-1-3, T-LT-1-4 | 6.1.2020 – 24.5.2020 | Katariina Savolainen | Suomi | 16.12.2019 – 14.1.2020 |
Osaamistavoitteet
Tavoitteena on saksan yleiskielen perusrakenteiden ja liike-elämän ammatillisissa tilanteissa tarvittavan peruskielen oppiminen. Opiskelijalla on myönteinen asenne saksan kieleen ja saksan kielialueen kulttuureihin.
Opiskelijan työmäärä
Opiskelijan työmäärä 108 h,
- mistä työjärjestyksessä olevaa opiskelua 52 h
- mistä itsenäistä opiskelua 56 h
Oman oppimisen arviointi 1 h sisältyy lähiopetukseen.
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Edeltäviä opintoja/esitietoja ei tarvita.
Sisältö
Ääntäminen, yleiskielen perussanastoa ja rakenteita, arkielämän tilanteet, matkustaminen, työelämän tilanteet.
Kansainvälisyys
Opiskelija perehtyy viestinnässä esiin tuleviin saksankielisten alueiden kulttuurien erityispiirteisiin.
Opiskelumateriaali
Kauppi - Simon: Fahrplan. Kustannusosakeyhtiö Tammi. Vammala.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Suulliset ja kirjalliset harjoitukset, pari- ja ryhmätyöt ja kotitehtävät.
Arviointikriteerit
Taitotaso 1: Opiskelija osaa käyttää kieltä tyydyttävästi sekä suullisesti että kirjallisesti.
Taitotaso 3: Opiskelija osaa käyttää kieltä hyvin suullisesti ja kirjallisesti ja pystyy soveltamaan oppimaansa.
Taitotaso 5: Opiskelija osaa käyttää kieltä erinomaisesti suullisesti ja kirjallisesti ja pystyy soveltamaan oppimaansa vaativammalla tasolla.
Arviointimenetelmät
Aktiivinen osallistuminen lähiopetukseen, suulliset ja kirjalliset tehtävät sekä kirjallinen tentti. Numeerinen arviointi (0-5).