VAMK

Vaihda kieltä: English

Etusivu > Opintohaku > Administrativ svenska (TLS4410) > 2021-2022

Administrativ svenska

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: TLS4410
Tyyppi: Pakollinen / Ammattiopinnot
OPS: LT 2019
Taso: Tradenomi (AMK)
Opiskeluvuosi: 3 (2021-2022)
Lukukausi: Syksy
Laajuus: 3 op
Vastuuopettaja: Harald, Camilla
Opetuskieli: Suomi

Toteutukset lukuvuonna 2021-2022

Tot.Ryhmä(t)OpiskeluaikaOpettaja(t)KieliIlmoittautuminen
3002LT2019-3O3.1.2022 – 1.5.2022Camilla HaraldSuomi1.12.2021 – 10.1.2022

Osaamistavoitteet

Opiskelija kehittää ruotsin kielen taitoaan ja perehtyy hallinnon- ja oikeusalan ruotsin kieleen ja oppii toimimaan eri viestintätilanteissä työelämässä.

Opiskelijan työmäärä

Työmäärä 81 h, josta 30 h lähiopetusta ja opiskelijan omaa työtä 51 h.
Oman oppimisen arviointi 1 h sisältyy lähiopetukseen.

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

Liike-elämän ruotsi I ja Liike-elämän ruotsi II

Sisältö

Oman ammattialan tekstit, työelämän viestintätilanteet, sanaston laajentaminen, suulliset ja kirjalliset harjoitukset, oppisisältö integroitu omaan ammattaialaan.

Opiskelumateriaali

Opettajan määräämä materiaali opintojakson alussa / aikana.

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Luokka-opetus ja etätehtäviä. Lukeminen, kuuntelut, kirjoittaminen, ryhmäkeskustelut ja esitykset.

Arviointikriteerit

Taitotaso 1: Opiskeija pystyy osallistumaan tavallisimpiin, ennakoitaviin työelämän kielenkäyttötilanteisiin ja käyttää yksinkertaisia rakenteita ja yksittäisiä sanoja viestinnässään. Opiskelija kehittää kurssin aikana oman alan sanaston hallintaa. Asenne kielenoppimiseen on myönteinen.

Taitotaso 3: Opiskelija selviytyy kohtalaisesti tavallisimmista, ennakoitavista työelämän kielenkäyttötilanteista ja käyttää rakenteita ja fraaseja viestinnässään kutakuinkin idiomaattisesti. opiskelija osaa käyttää kurssin aikana opittua oman alan sanastoa. Asenne kielenoppimiseen on myönteinen.

Taitotaso 5: Opiskelija selviytyy hyvin erilaisissa työelämän kielenkäyttötilanteissa ja hallitsee rakenteet hyvin ja käyttää niitä monipuolisesti. Opiskelija käyttää idiomaattisesti ja laajasti oman alan sanastoa ja ilmaisuja. Asenne kielenoppimiseen on myönteinen. Opiskelija haluaa koko ajan kehittää kielitaitoaan.

Arviointimenetelmät

Jatkuva prosessiarviointi, suullinen loppukeskustelu ja kirjallinen tentti.


Takaisin