Administrativ svenska
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | TLS4410 |
Tyyppi: | Pakollinen / Ammattiopinnot |
OPS: | LT 2018 |
Taso: | Tradenomi (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 3 (2020-2021) |
Lukukausi: | Syksy |
Laajuus: | 3 op |
Vastuuopettaja: | Harald, Camilla |
Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset lukuvuonna 2020-2021
Tot. | Ryhmä(t) | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|---|
3001 | LT2018-3O | 4.1.2021 – 2.5.2021 | Camilla Harald | Suomi | 17.8.2020 – 10.1.2021 |
Osaamistavoitteet
Opiskelija kehittää ruotsin kielen taitoaan ja perehtyy hallinnon- ja oikeusalan ruotsin kieleen ja oppii toimimaan eri viestintätilanteissä työelämässä.
Opiskelijan työmäärä
Työmäärä 81 h, josta 30 h lähiopetusta ja opiskelijan omaa työtä 51 h.
Oman oppimisen arviointi 1 h sisältyy lähiopetukseen.
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Liike-elämän ruotsi I ja Liike-elämän ruotsi II
Sisältö
Oman ammattialan tekstit, työelämän viestintätilanteet, sanaston laajentaminen, suulliset ja kirjalliset harjoitukset, oppisisältö integroitu omaan ammattaialaan.
Opiskelumateriaali
Opettajan määräämä materiaali opintojakson alussa / aikana.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Luokka-opetus ja etätehtäviä. Lukeminen, kuuntelut, kirjoittaminen, ryhmäkeskustelut ja esitykset.
Arviointikriteerit
Taitotaso 1: Opiskeija pystyy osallistumaan tavallisimpiin, ennakoitaviin työelämän kielenkäyttötilanteisiin ja käyttää yksinkertaisia rakenteita ja yksittäisiä sanoja viestinnässään. Opiskelija kehittää kurssin aikana oman alan sanaston hallintaa. Asenne kielenoppimiseen on myönteinen.
Taitotaso 3: Opiskelija selviytyy kohtalaisesti tavallisimmista, ennakoitavista työelämän kielenkäyttötilanteista ja käyttää rakenteita ja fraaseja viestinnässään kutakuinkin idiomaattisesti. opiskelija osaa käyttää kurssin aikana opittua oman alan sanastoa. Asenne kielenoppimiseen on myönteinen.
Taitotaso 5: Opiskelija selviytyy hyvin erilaisissa työelämän kielenkäyttötilanteissa ja hallitsee rakenteet hyvin ja käyttää niitä monipuolisesti. Opiskelija käyttää idiomaattisesti ja laajasti oman alan sanastoa ja ilmaisuja. Asenne kielenoppimiseen on myönteinen. Opiskelija haluaa koko ajan kehittää kielitaitoaan.
Arviointimenetelmät
Jatkuva prosessiarviointi, suullinen loppukeskustelu ja kirjallinen tentti.